بازی

فناوری اطلاعات

December 1, 2012
15:33 شنبه، 11ام آذرماه 1391
کد خبر: 51785

نسل بعدی Xbox تا پیش از ژانویه راهی بازار می‌شود

بلومبرگ طی گزارشی اعلام نموده که نسل بعدی کنسول بازی Xbox مایکروسافت در تعطیلات آخر سال آینده راهی بازار خواهد شد. بلومبرگ مدعی است که این خبر را از منابع آگاه داخل مایکروسافت به دست آورده است. در صورت صحت این خبر جمعه سیاه 2013 جمعه ایکس‌باکس 720 خواهد بود. در ادامه با جزئیات بیشتر مربوط به این گزارش همراه زومیت باشید.

 
Xbox 360 مایکروسافت همچنان فروش بسیار خوبی دارد و فقط در جمعه سیاهی که پشت سر گذاشتیم 750 هزار واحد از این کنسول بازی به فروش رسید. ولی این بدان معنا نیست که این غول نرم‌افزاری روی پلتفرم نسل بعدی کنسول بازی خود کار نمی‌کند.
بلومبرگ بنا به اظهارات برخی منایع از داخل مایکروسافت، اعلام نموده که این کمپانی قصد دارد تا نسل بعدی ایکس‌باکس را در موسم تعطیلات سال آینده روانه بازار نماید. در صورت صحت این خبر از همین الان می‌توان گفت که جمعه سیاه سال آینده جمعه ایکس‌باکس جدید خواهد بود.
 
بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت و سونی هر دو تصمیم دارند تا نسل بعدی کنسول‌های خود را در سال آینده ارائه نمایند و پیش از این نیز شایعاتی وجود داشت که ایکس‌باکس 720 اواخر سال 2013 روانه بازار خواهد شد. همچنین گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که احتمالا مایکروسافت نسخه کوچک‌تری از کنسول خود را در قالب یک ست‌تاپ باکس با نام Xbox TV نیز معرفی خواهد نمود تا بتواند با Apple TV و Google TV به رقابت بپردازد.
بلومبرگ معتقد است که مایکروسافت ترجیح می‌دهد کنسول جدید خود را به جای آن که در یک نمایشگاه بزرگ مثل E3 معرفی نماید، طی رویدادی اختصاصی از آن رونمایی کند. این گزارش هیچ جزئیاتی درباره قابلیت‌ها و ویژگی‌های ایکس‌باکس بعدی را ارائه نمی‌کند ولی مطمئنا یکپارچگی بیشتری با تکنولوژی حرکتی کینکت را شاهد خواهیم بود و باید منتظر سرویس‌های مبتنی بر سرگرمی نیز باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.