تلفن همراه

گوشی

December 1, 2012
15:46 شنبه، 11ام آذرماه 1391
کد خبر: 51787

گوگل نقش اینترنت و رسانه های آنلاین در فروش تلفن های هوشمند را بررسی میکند

 

رسانه ها چطور روی فروش گجت ها تاثیر می گذارند؟ برای مثال وقتی در نارنجی در مورد گجتی صحبت می کنیم چقدر سبب افزایش یا کاهش فروش آن می شویم؟ جالب است بدانید گوگل روی تاثیر خبر رسانی رسانه ها و فروش گجت ها تحقیقی انجام داده و حالا نتایج آن را منتشر کرده است. 
به گزارش نارنحی از tomshardware موضوع تحقیق گوگل، فروش تلفن های هوشمند بوده و این بررسی نقش مهم رسانه ها و خبرهای منتشر شده را در میزان فروش تلفن های هوشمند به خوبی نشان می دهد. گوگل نتیجه گرفته اغلب کاربران پیش از انتخاب تلفن جدید، در مورد آن در اینترنت جستجو می کنند و به همین خاطر رسانه های آنلاین نقش مهمی در انتخاب نهایی کاربران ایفا می کنند. 
 
بررسی نشان داده که سر و صدا و ایجاد علاقه میان کاربران پیش از ارایه یک محصول به بازار، سبب می شود که کاربران اخبار مربوط به آن محصول را بیشتر دنبال کنند و به ازای هر ۱۰۰۰ خبری که در مورد یک محصول منتشر می شود حدود ۹ درصد رشد فروش به ایجاد می شود. 
 
این موضوع به خوبی نشان می دهد چرا قبل از معرفی اغلب تلفن های هوشمند اخبار زیادی به صورت غیر رسمی به دست رسانه ها می رسد. شرکت های سازنده از این قوانین آگاه هستند و سعی می کنند از این طریق علاقه کاربران را بیشتر کنند. 
 
این بررسی نشان داده ۵۲ درصد خریدها به خاطر جستجوهایی است که کاربران پیش از معرفی رسمی تلفن انجام داده اند. بنابراین هر چه بازاریابی برای یک محصول سریع تر شروع شود، میزان فروش آن نیز بیشتر خواهد بود. 
 
گوگل متوجه شده به ازای هر یک میلیون بازدید از ویدیوهای مربوط به یک محصول پیش از ارایه رسمی، میزان فروش آن تلفن حدود ۱۱ درصد افزایش پیدا می کند. 
 
این بررسی نشان داده بهترین روزها برای انتشار اخبار مربوط به محصولات، پنجشنبه و جمعه است. البته این موضوع را با توجه به تعطیل بودن یکشنبه در آمریکا و اروپا در نظر داشته باشید. 
 
در پایان هم تحقیق گوگل نشان داده جستجو توسط تلفن های همراه هم به افزایش فروش آنها کمک می کند و به ازای هر ۲۵۰۰۰ جستجو روی موبایل در مورد یک گوشی جدید، حدود ۱۷ درصد به فروش آن اضافه خواهد شد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.