تلفن همراه

گوشی

December 1, 2012
19:47 شنبه، 11ام آذرماه 1391
کد خبر: 51790

نوکیا، RIM، اریکسون و سامسونگ به دادگاه می‌روند

 

نبرد میان تولیدکنندگان تلفن‌همراه در زمینه تخلفات صورت گرفته برای استفاده از مجوزهای مجود بار دیگر شدت یافت و شرکت فنلاندی نوکیا پرونده جدیدی را در آمریکا، کانادا و بریتانیا ارایه کرد که بر اساس آن شرکت RIM تولیدکننده سری گوشی‌های هوشمند بلک‌بری متهم شد و در مقابل شرکت سوئدی اریکسون در پرونده قضایی جدید خود در آمریکا توضیح داد که شرکت کره‌ای سامسونگ پس از تمام شدن دوره استفاده از یک مجوز مخابراتی، همچنان آن را به صورت غیرقانونی به کار می‌برد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پرونده شرکت اریکسون می‌تواند اثرات گسترده‌ای را بر فروش محصولات سامسونگ در بازار برجا بگذارد و توسط آمریکا نیز پشتیبانی می‌شود. زیرا این پرونده می‌تواند بسیاری از محصولات سامسونگ که قابلیت‌های تلفن‌همراه را نیز دارند تحت تاثیر قرار دهد.
 
دو شرکت نوکیا و RIM در زمینه استفاده غیرقانونی از مجوزها برای مدت طولانی با یکدیگر کشمکش داشتند که هم‌اکنون این درگیری‌ها به دادگاه کشیده شده است. این دو شرکت از سال 2003 همکاری را با یکدیگر آغاز کرده بودند که بر اساس آن گوشی‌های تلفن‌همراه می‌توانند گیرنده مخابراتی Wi-Fi داشته باشند.
 
یکی از سخنگویان نوکیا در این خصوص به روزنامه گاردین توضیح داد: «شرکت نوکیا و RIM در سال 2003 به این توافق دو طرفه رسیدند که از یک استاندارد مخابراتی استفاده کنند که این قرارداد در سال 2008 به اتمام رسید. در سال 2011 میلادی RIM با این استدلال که این مجوز فراتر از ملزومات موبایلی باید مورد استفاده قرار گیرد، به استفاده از این استاندارد مخابراتی ادامه داد. سرانجام ادامه این روند باعث شد تا در نوامبر 2012 پرونده قانونی علیه RIM تنظیم شود و در نهایت مشخص شد که RIM در این زمینه تخلف کرده است».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.