تلفن همراه

گوشی

December 2, 2012
10:09 یکشنبه، 12ام آذرماه 1391
کد خبر: 51806

Desire X در یک نگاه

 

اندازه اچ‌تی‌سی Desire X مانند Desire V بوده و به راحتی در جیب جا می‌گیرد، همچنین با یک دست به راحتی می‌توان با این گوشی کار کرد. این گوشی 114 گرمی در ابعاد 5/118 در 3/9 در 3/62 میلیمتر ساخته شده است.
 
اچ‌تی‌سی Desire X تماما از پلاستیک ساخته شده و سبک ساده‌ای دارد با این حال در رده قیمت خود یکی از بهترین طراحی‌ها را دارد. اچ‌تی‌سی Desire X ساختار استانداردی دارد و به‌رغم پلاستیکی بودن از استحکام لازم برخوردار است. این گوشی را به راحتی می‌توان در دست گرفت و با آن کار کرد و تنها موردی که در ساختار و طراحی گوشی چندان تناسب ندارد بخش قرارگیری لنز دوربین است.
اچ‌تی‌سی Desire X دارای یک صفحه نمایش چهار اینچ ال‌سی‌دی باوضوح مناسب است که کیفیت تصویر آن با اینکه یک گوشی هوشمند رده متوسط است، بسیار خوب است. میزان کنتراست صفحه نمایش نیز رضایت بخش است؛ اگرچه حداکثر روشنایی آن پایین‌تر از Desire V است. زوایای دید صفحه نمایش در حد مطلوب است و در مقایسه با Desire V می‌توان گفت که خوانایی آن زیر نور خورشید کمی بهتر است. اچ‌تی‌سی Desire X دارای نسخه 4.0.4 آندروید و منوی Sense 4.0 است.
از آنجا که بیشترگوشی‌های رقیبDesire X به نسخه Gingerbread مجهز هستند با اینکه جدیدترین نسخه آندروید نیست، اما باز یک امتیاز برای آن محسوب می‌شود. ویژگی Scenes (صحنه‌ها) یکی از آنهاست که درواقع دارای پنج Setup اختصاصی و پیش فرض است. هر صحنه، پیش زمینه و سری Widgets را تغییر می‌دهد.
Desire X دارای دفترچه تلفن معروف اچ‌تی‌سی است که به خوبی با شبکه‌های اجتماعی ادغام شده و تمامی موارد از SMS تا آلبوم‌های عکس فیس‌بوک را به‌خوبی مدیریت می‌کند.
آندروید و اچ‌تی‌سی Desire X از انواع پیام‌های متنی شامل SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می‌کنند. شبکه اجتماعی نیز توسط چندین نرم‌افزار و Widget مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد؛ Gtalk قادر است کاربر را به شبکه چت گوگل و سایر شبکه‌های سازگار وصل کند.
Desire X برای ارتقای قابلیت صوتی به ویژگی Beats Audio مجهز است که با هر هدست دلخواه می‌توان از آن استفاده کرد. صفحه قفل دارای یک Widget است که جلد آلبوم، نام آهنگ و خواننده را همراه با کنترل‌های پخش نشان می‌دهد. اچ‌تی‌سی Desire X نرم‌افزار اختصاصی پخش ویدئو ندارد و فایل‌های ویدئو در زیر پوشه «همه ویدئوها» در گالری قابل دسترسی است.
اچ‌تی‌سی Desire X یک دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسلی با کانون اتوماتیک دارد که حداکثر وضوح آن 2592 در 1944 پیکسل است و در وضوح VGA در 30fps فیلمبرداری می‌کند.
دوربین دارای فلاش LED است؛ اما دکمه اختصاصی دوربین وجود ندارد؛ درصورتی که با وجود کانون اتوماتیک می‌توانست مفید واقع شود.
این گوشی از multi-touch پشتیبانی می‌کند و در زمان مرور در تصاویر از این ویژگی بهره‌مند می‌شوید. با دوبار ضربه زدن روی صفحه تا صد در صد می‌توان زوم کرد.
این گوشی دارای یکسری نرم‌افزارهای کامل سازمانگر است و نرم‌افزار Mobile office آن نیز از مشاهده و ویرایش مستندات پشتیبانی می‌کند. اچ‌تی‌سی Desire X دارای گیرنده داخلی GPS است که کمتر از یک دقیقه به قفل ماهواره می‌رسد (در صورت غیر فعال بودن A-GPS). برای تعیین محل در فاصله 150 متری می‌توانید از Cell-ID و قفل شبکه Wi-Fi استفاده کنید که سرعت بالایی دارد. Google Maps یک بخش استاندارد از بسته آندروید است که دارای مسیریابی با راهنمای صوتی در بعضی کشورها است.
از مزایای این گوشی می‌توان به صفحه نمایش لمسی خازنی 0/4 اینچ TFT، پردازنده دوهسته‌ای، ارتقای حافظه داخلی توسط مموری کارت، نسخه 0/4 آندروید (ICS) با منوی اچ‌تی‌سی Sense 4 ، GPS با A-GPS، دوربین 5MP با کانون اتوماتیک، geotagging و تشخیص چهره، فیلمبرداری در وضوح WVGA، پورت MicroUSB (شارژ) و نسخه 3بلوتوث استریو، سوکت صوتی استاندارد 5/3 میلیمتری، شتاب سنج و حسگر Proximity، مرورگر / ویرایشگر مستندات Polaris Office رادیو FM استریو باRDS ، شماره‌گیری هوشمند و پشتیبانی ویدئویی Divx/XviD اشاره کرد. همچنین از معایب این مدل اچ‌تی‌سی می‌توان به عدم کیفیت فیلمبرداری، عدم تعبیه دوربین در قاب جلو، کارآیی پایین بلندگو و قیمت بالاتر ازسایر گوشی‌های هم‌رده اشاره کرد. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.