تلفن همراه

گوشی

December 2, 2012
23:05 یکشنبه، 12ام آذرماه 1391
کد خبر: 51821

تکذیب شد: نوکیا گوشی اندرویدی تولید نمی‌کند !

 

در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال تولید گوشی اندرویدی در شرکت نوکیا بر اساس یک آگهی تبلیغاتی اینترنتی، اعلام شد که نوکیا چنین قصدی ندارد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، نوکیا چندی پیش یک آگهی تبلیغاتی با عنوان "مهندس متحبر نرم‌افزار، متخصص در میان‌ابزارهای لینوکس" منتشر کرد که پس از آن برخی سایت‌های اینترنتی توضیح دادند این همان نشانه‌ای است که بر اساس آن می‌توان گفت نوکیا قصد تولید گوشی اندرویدی دارد. در این میان برخی دیگر از سایت‌های اینترنتی این مسئله را به صورت سوالی مطرح کردند که آیا نوکیا چنین قصدی دارد و به دنبال مهندسانی برای تولید گوشی اندرویدی می‌گردد یا خیر.
 
اما باید گفت که نوکیا چنین قصدی ندارد.
 
باید توجه داشت که تنها با توجه به یک آگهی تبلیغاتی نمی‌توان به این نتیجه رسید که نوکیا قصد تولید گوشی اندرویدی دارد. در شرکت‌های موبایلی بزرگ چنین اتفاقات قابل ملاحظه‌ای به این شکل رخ نمی‌دهد و نمی‌توان گفت نیاز داشتن به چند مهندس به معنای تغییر رویه کلی فعالیت‌ها است. اگر ما شاهد آن بودیم که نوکیا در حال جمع کردن گروه بزرگی از کارشناسان لینوکس در زمینه سخت‌افزارو نرم‌افزار است می‌توانستیم حدس بزنیم که این شرکت قصد تولید گوشی اندرویدی دارد.
 
در علم یک قانونی وجود دارد که بر اساس آن می‌توانید یک فرضیه را با حداقل مقدار پیش‌فرض انتخاب کنید و آن را به صورت یک استاندارد، به‌طور منظم و همیشگی در استدلال‌های خود به‌کار برید. اگر این منطق را در نظر بگیریم، نوکیا قصد در اختیار گرفتن کارشناسان لینوکس را دارد تا به کمک آن‌ها بتواند سرویس نقشه الکترونیکی خود را برای سیستم‌های عامل اندروید و فایرفاکس تولید کند. نوکیا همچنین ابزاری با نام Pulse را برای انتشار برنامه‌های رسانه‌ای تولید می‌کند که برای آن‌ هم نیاز به کارشناسان لینوکسی دارد.
 
این شرکت همچنین حدود دو هفته قبل اعلام کرد که همکاری‌هایی را با شرکت موزیلا آغاز کرده است تا بتواند برای سیستم‌عامل موبایلی Firefox OS سرویس نقشه الکترونیکی ارایه کند. بر این اساس اگر اپل و موزیلا همکاری می‌کردند هم نمی‌توانستیم بگوییم که اپل قصد تولید گوشی اندرویدی دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.