امنیت

فناوری اطلاعات

December 3, 2012
12:16 دوشنبه، 13ام آذرماه 1391
کد خبر: 51835

اطلاعات بیش‌از ۳۷۰ هزار ایرانی در فیس‌بوک در معرض خطر

Thumbnail image for Facebook-logo.png

عصر جوان نوشت: اگر از استفاده کنندگان شبکه‌های اجتماعی بویژه فیس‌بوک باشید، حتما با اپلیکیشن‌های فارسی و انگلیسی زیاد روبروه شده‌اید. اپلیکیشن تحت فیس‌بوک می‌تواند یک بازی باشد و یا می‌تواند یک نظرسنجی یا یک کوییز باشد و یا … .نکته مهم این است که بیشتر ما ایرانی‌ها، یا بخواهیم کلی بگیم بیشتر کاربران فیس‌بوک بدون اینکه اطلاعی از حریم خصوصی و امنیت در فیس‌بوک داشته باشند خیلی راحت اطلاعات خودشان را در اختیار دزدان اینترنتی می‌گذارند.
 
امروز مشغول وب‌گردی بودم دیدم دعوت‌نامه‌ای از طرف یکی از دوستان آمد برای استفاده کردن از اپلیکیشنی بنام: همسر شما چه شکلی خواهد بود ؟ ، خب اولین بار نبود که این دعوت‌نامه ارسال می‌شد و دیده‌ بودم که دوستان خیلی می‌گویند که این اپلیکیشن درحال اذیت کردن ما است و دائما در حال ارسال دعوت نامه برای ما یا دوستانمان است.به صفحه اپلیکیشن سری زدم و شوکه شدم! چرا؟ چون ۱۱ نفر از دوستان من ، بهمراه ۳۷۰هزار کاربر دیگر همچین اطلاعاتی را در اختیار سازنده این اپلیکیشن گذاشته اند:
Your basic info اطلاعات اولیه شما ( مثل نام و محل زندگی شما )
Your email address ( ایمیل آدرس شما )
Your likes ( موضوعاتی که لایک زدید )
Your photos ( تصاویر شما که می‌تواند تصاویر شخصی شما باشد )
Your status updates ( استتوس‌های شما که می‌تواند شخصی باشد‌ )
Photos shared with you ( تصاویری که با شما به‌اشتراک گذاشته‌ شده است)
و سوال اینجاست که واقعا برای اینکه بدانیم همسر آینده‌مان چه شکلی خواهد بود این اطلاعات نیاز است؟ واقعا کمی‌فکر کنید….
 
حالا چطور این اپلیکیشن را بلاک و مسدود کنیم؟
اگر از این برنامه استفاده می‌کنید و می‌خواهید دسترسی‌اش را مسدود کنید:
۱- به این صفحه بروید: https://www.facebook.com/settings/?tab=privacy&ref=mb
۲- در قسمت Ads, Apps and Websites روی Edit Settings کلیک کنید
۳- در قسمت Apps you use روی Edit Settings کلیک کنید
۴- این اپلیکیشن را پیدا کرده و روبروی آن گزینه ضربدر را بزنید.
۵- تمام.
 
اگر از این برنامه استفاده نمی‌کنید اما می‌خواهید دیگر دعوت‌نامه‌ای از طرف این اپ نیاید و کلا پیش‌دستی کنید می‌توانید از این راهنما استفاده کنید:
۱- به این آدرس بروید : https://www.facebook.com/settings/?tab=privacy&ref=mb
۲- در قسمت Blocked People and Apps بر روی Manage Blocking کلیک کنید.
۳- در قسمت Block apps جایی که برای تایپ است ،  «همسر» را تایپ کنید و از منویی که باز می‌شود برنامه مورد نظر را انتخاب کنید.
 
۴- تمام.
از این به ‌بعد لطفا قبل از دسترسی دادن به هر برنامه‌ای در فیس‌بوک و هرجای دیگری کمی‌صبر کنید و فکر کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.