اپراتورها

باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

تلفن همراه

December 5, 2012
23:25 چهارشنبه، 15ام آذرماه 1391
کد خبر: 51887

ترافیک اینترنت موبایل در حال پیشی گرفتن از ترافیک اینترنت دسکتاپ است

اخیرا گزارش معتبری تهیه شده که نشان می‌دهد، ترافیک اینترنت در صنعت موبایل به سرعت در حال پیشی گرفتن از ترافیک اینترنت روی دستگاه‌های دسکتاپ می‌باشد. این بدان معناست که هر روز کاربران بیشتری به استفاده از اینترنت از طریق تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های آنها روی می‌آورند. به نظر می‌رسد آینده اینترنت از آن دستگاه‌های همراه است و پی‌سی‌ها و لپ‌تاپ‌ها بخش کوچکی از دستگاه‌های ارتباطی با شبکه جهانی را تشکیل خواهند داد.

به گزارش زومیت از سی نت ترافیک جهانی موبایل به سرعت در حال رشد است و در برخی مناطق حتی از ترافیک دسکتاپ پیشی گرفته است. این شاید مهم‌ترین نتیجه گزارش جامعی است که در دانشگاه استنفورد، به همت مری میکر، صاحب کمپانی Kleiner Perkins صورت گرفته است.
میکر که زمانی به «ملکه دنیای نت» شهرت داشت، اعلام نمود که ۱۳ درصد کل ترافیک اینترنت مربوط به اتصال از طریق دستگاه‌های همراه می‌باشد. این در حالی است که سال گذشته این میزان تنها ۴ درصد بود. در منطقه تِک ساوی در کشور هند ترافیک اینترنت موبایل به ۶۰ درصد رسیده و ترافیک دسکتاپ را پشت سر گذاشته است.
درآمد مالی بخش موبایل نیز به سرعت رو به افزایش است و در این زمینه نیز رشد ۱۲۹ درصدی را شاهد بوده‌ایم. درآمدزایی از طریق اینترنت به طور کلی ۱۹ میلیارد دلار بوده است. شاید جالب باشد بدانید که ۶۷ درصد این درآمدها از محل فروش اپلیکیشن‌های موبایل بوده است و تنها ۳۳ درصد آن به تبلیغات اینترنتی مربوط می‌شود.
 
سایر نکات مهم دیگری که در این گزارش به آنها پرداخته شده، عبارتند از:
فروش دستگاه‌های موبایل مثل گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها طی سه سال آینده رشد بسیار زیادی خواهد داشت و در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۱.۷ میلیارد دستگاه خواهد رسید. این در حالی است که فروش پی‌سی‌ها و لپ‌تاپ‌ها نسبتا ثابت باقی خواهد ماند و از ۴۰۰ میلیون دستگاه تجاوز نخواهد کرد.
طی ۴ سالی که گوشی‌های اندروید ارائه شده‌اند، رشد این پلتفرم به شدت افزایش یافته است. در مقایسه با چهار سال اول ارائه آیفون این مقدار بسیار بیشتر بوده است. به طور دقیق‌تر در چهار سال ابتدایی ارائه اندروید بیش از ۶۰۰ میلیون دستگاه اندرویدی به فروش رفته است، در حالی که این مقدار برای اپل ۱۰۰ میلیون دستگاه بوده است.
نزدیک به ۳۰ درصد افراد بالغ در ایالات متحده صاحب یک تبلت یا کتابخوان الکترونیک هستند. دو سال پیش تنها ۲ درصد آمریکاییان صاحب یکی از این دستگاه‌ها بودند.
 
 
این گزارش همچنین به این موضوع می‌پردازد که چگونه تکنولوژی طی چند سال گذشته به شکل وسیعی زندگی ما را تغییر داده است. از گوشی‌های هوشمند در مقابل دوربین‌ها تا رسانه‌های اجتماعی در مقابل روزنامه‌ها و حتی ذخیره فایل‌ها، پرداخت‌های اینترنتی و آموزش، همگی تغییرات بزرگی هستند که به سرعت و بدون آن که متوجه شویم زندگی ما را تغییر داده‌اند.
 
در زیر می‌توانید کل اسلایدهای مربوط به این گزارش را مشاهده نمایید:
 
 
 
 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.