سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 9, 2012
3:54 یکشنبه، 19ام آذرماه 1391
کد خبر: 51924

گزیده ای از اولین مصاحبه تلویزیونی رسمی تیم کوک

 

 
علمولوژی: حدود یک سالی می شود که تیم کوک سکان هدایت اپل را به دست گرفته است. دو شب پیش وی اولین مصحابه رسمی تلویزیونی خود را با شبکه NBC انجام داد. در این مصاحبه، او در مورد نقش خود به عنوان مدیر اجرایی پس از درگذشت استیو جابز و ایرادات وارد شده به سرویس نقشه اپل صحبت کرد و همچنین توضیحات کوتاهی نیز در مورد چشم انداز آینده اپل ارائه کرد.
بخش نخست مصاحبه در مورد فعالیت های او به عنوان مدیر اجرایی، و اینکه قدم در راه استیو جابز مدیر اجرایی پیشین اپل گذاشتن چه حسی دارد، گذشت. کوک متواضع بود و گفت که جابز به او آموخت که “فقط کاری که صحیح است را انجام دهد“.
وقتی در مورد اپلیکیشن نقشه اپل که با انتقادات زیادی مواجه شد و اپل را مجبور کرد که برنامه های خود را تغییر دهد صحبت شد، کوک گفت که اپل “خرابکاری” کرده و “تمام زور خود برای اصلاح آن را می زند“.
سپس در برنامه، آگهی تبلیغاتی سامسونگ برای گلکسی اس ۳ که در آن به آیفون ۵ حمله می کند پخش شد و کوک را مجبور به صحبت در مورد کشمکش پیش آمده بین اپل و سامسونگ کرد.
” ما مشتریان خود را دوست داریم و برای دفاع از آنها با هر کسی می جنگیم. آیا این شبیه جنگی هسته ای است؟ حقیقت این است که، ما در اپل عاشق رقابت هستیم و فکر می کنیم که موجب پیشرفت ما می شود. اما انتظار داریم که سایرین محصولات خود را اختراع کنند (منظور کوک این بود که محصولات اپل را کپی نکنند).”
در بخش جالبی از مصاحبه، از کوک سؤال شد که آیا قدرت اپل تداوم دارد و اینکه این شرکت چطور می خواهد از اتفاقی که برای سونی افتاد یعنی محبوبیت در دهه های ۸۰ و ۹۰ و سپس عقب افتادن از رقبا، جلوگیری کند. کوک تصریح کرد که اپل قصد دارد بر روی تعداد محدودی از محصولات تمرکز داشته باشد.
” ما افراد بسیار ساده ای در اپل هستیم. ما بر روی ساخت بهترین محصولات در جهان و پرمایه کردن زندگی مردم تمرکز داریم. من فکر می کنم برخی شرکت ها، شاید حتی همانی که شما ذکر کردید، تصمیم گرفتند که می توانند همه کار بکنند. ما در اپل باید مطمئن شویم که فقط بر روی محصولات معدودی تمرکز کنیم. ما می دانیم که کارهای فوق العاده را خیلی کم می توانیم انجام دهیم. “
در بخش دوم مصاحبه، تمرکز بیشتر بر روی ساخت تلویزیون اپل، فوت استیو جابز، و تولید محصولات اپل در ایالات متحده بود.
اپل در مورد دستگاه تلویزیون اپل که این روزها شایعات زیادی پیرامون آن به گوش می رسد گفت که اپل “علاقه شدیدی” به این بازار دارد، ولی توضیح بیشتری ارائه نداد.
” این بازاری است که ما فکر می کنیم جا مانده است. وقتی من بچه بودم، عاشق کارتون جتسونز (The Jetsons) بودم. ما با این بازار می خواهیم جتسونز را زنده کنیم. علاقه زیادی به آن داریم، ولی بیش از این نمی توانم راجع به آن توضیح دهم.”
کوک در مورد برنامه های اپل برای تولید محصولاتش در خاک ایالات متحده نیز سخن گفت، و تأیید کرد که سال آینده یکی از خطوط تولید مک بوک به آمریکا بازگردانده خواهد شد.
“در واقع، موتورهای اپل نه تنها ساخت آمریکا بوده بلکه صادر هم می شوند. شیشه استفاده شده بر روی آیفون در کنتاکی ساخته می شود. سال های زیادی است که تلاش می کنیم که محصولات بیشتری را در خود آمریکا بسازیم. سال آینده، یکی از خطوط تولید مک در ایالات متحده خواهد بود.”
در انتهای این مصاحبه، کوک گفت:
” تمام نقش ما در زندگی این است که به شما چیزی ارائه دهیم که نمی دانستید آن را می خواهید. و وقتی که آن را به دست می آورید، نمی توانید زندگی خود را بدون آن تصور کنید. می توانید در این مورد بر روی اپل حساب کنید. “
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.