اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 9, 2012
4:06 یکشنبه، 19ام آذرماه 1391
کد خبر: 51926

دبیر کل ITU درباره آزادی بیان در اینترنت اطمینان داد

 

دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات دوشنبه اعلام کرد بازنگری در مقررات مخابرات بین المللی که محور اصلی کنفرانسی در دبی است نباید به آزادی بیان در اینترنت آسیب وارد کند. 
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از وبسایت رسمی شرکت مخابرات ایران، حمدون توره در پاسخ به پرسشی اعلام کرد: نگرانی ها درباره این آزادی کاملا بی اساس است. وی افزود: این شیوه بدی برای حمله به کنفرانس جهانی مخابرات بین المللی است که برای بازنگری در مقررات مخابرات بین المللی در دبی آغاز به کار کرد. این مقررات از سال 1988 اجرا می شود. دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات خطاب به شرکت کنندگان در این کنفرانس ، هرگونه زیر سئوال رفتن آزادی بیان در اینترنت را رد کرد. وی گفت: هیچ چیز نمی تواند آزادی بیان را در جهان امروز متوقف کند و هیچ چیز در این کنفرانس به این آزادی آسیب وارد نخواهد کرد.
 
دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات افزود: من چیزی درباره کنترل اینترنت نگفته ام. به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی ویدئویی خطاب به شرکت کنندگان تاکید کرد هدف این کنفرنس باید تامین دسترسی جهانی به فناوری های اطلاع رسانی و ارتباطات برای دو سوم ساکنان کره زمین که به آن دسترسی ندارند باشد. وی افزود: ما باید به کار جمعی ادامه دهیم و به تفاهمی درباره موثرترین شیوه دست یابیم تا حریم اینترنت باز ، قابل دسترس و امن باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.