اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 9, 2012
4:09 یکشنبه، 19ام آذرماه 1391
کد خبر: 51927

راه‌اندازی خدمات ابری در بازارهای اصلی آفریقا توسط ام تی ان

 

امروز واحد کسب‌وکار ام‌تی‌ان پروژه آزمایشی خدمات ابر ام‌تی‌ان را راه‌اندازی کرد تا ام‌تی‌ان نخستین اپراتوری باشد که ارائه کننده مدل واسط خدمات ابری در شبکه تلفن همراه آفریقاست.
 
به گزارش ایسنا، رایانش ابری (Cloud Computing) که نوآوری جدیدی در فضای فناوری اطلاعات است، میزبانی خدمات را در اینترنت ارائه می‌کند. این امر امکان ارائه خدمات ارتباطی را فراهم کرده و کاربران را قادر می‌سازد تا از هر کجا و در هر زمان از راه دور به خدمات مجازی دسترسی داشته باشند.
 
مدل واسط خدمات ابری، دسترسی به خدمات را متمرکز کرده و در آن شخص ثالث (در این مورد ام‌تی‌ان)، به عنوان تنها نقطه تماس مشتریان عمل خواهد کرد. این امر باعث تسهیل امور اداری شرکت‌ها خواهد شد که در آن به جای ارتباط با چندین ارائه کننده خدمات تنها با یک ارائه کننده سروکار خواهند داشت.
 
به گفته فرهاد خان، مدیر اجرایی کسب‌وکار شرکتی گروه ام‌تی‌ان، این پروژه آزمایشی در شش بازار ام‌تی‌ان در آفریقا اجرا خواهد شد. این بازارها عبارتند از کامرون، ساحل عاج، غنا، نیجریه، اوگاندا و آفریقای جنوبی.
 
واحد کسب‌وکار ام‌تی‌ان تعدادی از بنگاه‌های متوسط و کوچک را در این بازارها برای آزمایش محصولات و خدمات ابری خود شناسایی کرده است. از ابر ام‌تی‌ان در بنگاه‌های متوسط و کوچک در آفریقا استفاده خواهد شد تا بتوان با پیشنهاد بسته‌های سفارشی فناوری اطلاعات و ارتباطات به مشتریان، هزینه انجام کسب‌وکار آنان را کاهش داد.
 
به عقیده فرهاد خان دنیای کسب و کار در حال تغییر است و متعاقباً روش فعالیت بنگاه‌های اقتصادی نیز باید تغییر کند. «چالش خاصی که کسب‌و‌کارهای متوسط و کوچک در آفریقا با آن روبرو هستند، هزینه بالای نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای انفورماتیک است. این هزینه شامل حق پروانه نیز خواهد بود. هدف از خدمات ابر ام‌تی‌ان آن است که این هزینه‌ها را برای بنگاه‌های متوسط و کوچک به حداقل رسانده و همزمان بهره‌وری و کارایی آنها را نیز بهبود بخشید».
 
دوره آزمایشی با مشتریان منتخب از فردا آغاز خواهد شد و تا پایان ژانویه 2013 ادامه خواهد یافت. شرکت‌هایی که در این پروژه حضور یافته‌اند، به صورت خودکار به مجموعه متنوعی از خدمات ابری ام‌تی‌ان دسترسی پیدا خواهند کرد. این خدمات شامل میز کار، ایمیل کم‌هزینه و نرم‌افزار ترکیبی Mozypro، خدمات پشتیبانی برای مدیریت کارآمد فایل‌ها و سرورها و ویدئو کنفرانس همیشه در دسترس دایل‌کام است.
 
این مجموعه همچنین شامل نرم افزار امنیتی ضدویروس و ضد اسپم McAfee و Averiware برای نیازهای اتوماسیون نیروهای فروش، مالی، حسابداری و منابع انسانی شرکت و SharePoint مایکروسافت است که ابزاری برای مشارکت کارکنان و بخش‌های مختلف می‌باشد. همچنین ابزار مدیریت ارتباط با مشتریان مایکروسافت (CRM) نیز قابل دسترس خواهد بود.
 
به منظور تسهیل دسترسی کاربران به این خدمات، کاربران از این امکان برخوردار خواهند بود تا با استفاده از اعتبار خود یا سرویس پول همراه ام‌تی‌ان، هزینه طرح ‌ابر ام‌تی‌ان را پرداخت نمایند. پرداخت برای خدمات بر حسب واحد پول رایج کشور محل ارائه خدمات خواهد بود.
 
به عقیده فرهاد خان هدف از خدمات ابر ام‌تی‌ان آن است که برای مشتریان در بازارهای منتخب، آرامش و همچنین ابزار مدیریت کسب‌وکار با قیمت مناسب فراهم آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.