تلفن همراه

گوشی

December 11, 2012
2:02 سه شنبه، 21ام آذرماه 1391
کد خبر: 51985

اینتل گوشی‌های هوشمند ارزان وارد بازار می‌کند

 

شرکت اینتل که تلاش می‌کند سهم گسترده‌تری از بازار جهانی تلفن‌های همراه را تحت پوشش قرار دهد، به‌زودی چندین گوشی هوشمند همراه با پردازنده‌های خود را در اختیار کاربران می‌گذارد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اینتل در این اقدام قصد دارد گوشی‌های هوشمند با پردازنده‌های اینتلی ارزان وارد بازار کند و در نخستین مرحله گوشی‌هایی را به دست کاربران هندی می‌رساند که قیمت آن‌ها کمتر از 7 هزار روپیه هند است.
"دباجانی گوش" مدیر فروش و بازاریابی اینتل در منطقه جنوب آسیا در این خصوص توضیح داد: «نخستین گوشی هوشمند اینتل Lava نام دارد که پیش‌بینی می‌شود فروش خوبی در بازار داشته باشد. ما آموخته‌ایم که این مسئله اهمیت فراوان دارد که قابلیت انتخاب را در اختیار کاربران بگذاریم. به همین خاطر گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت در سطح مختلف و با قابلیت‌های متفاوت را عرضه می‌کنیم که تمامی آن‌ها کمتر از 7 هزار روپیه هند فقیمت دارند».
بیشتر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار مجهز به پردازنده ARM هستند. اما گوشی هوشمند Lava Xolo X900 با پردازنده اینتل وارد بازار می‌شود. با توجه به اینکه در عرصه بین‌المللی رقابت برای تولید پردازنده‌های همراه زیاد شده است، اینتل با این اقدام می‌کوشد خود را وارد بازار پردازنده‌های موبایلی کند.
لازم به ذکر است شرکت Qualcomm که از بزرگترین تولیدکنندگان پردازنده‌های همراه در جهان محسوب می‌شود نیز قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی گوشی هوشمند چهارهسته‌ای وارد بازار کند. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.