اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

December 11, 2012
13:39 سه شنبه، 21ام آذرماه 1391
کد خبر: 51999

کلافگی بوشهری‌ها از سرعت لاک‌پشتی اینترنت

 

سرعت پائین اینترنت در استان بوشهر این روزها بسیاری از کاربران را کلافه کرده است.
به گزارش مهر، قطعی‌های مکرر اینترنت این روزها در استان بوشهر به وفور دیده می‌شود و بسیاری از کاربران از این وضعیت ناراضی و خواستار رسیدگی به این مشکل هستند.
 
علاوه بر قطعی‌های مکرر، سرعت اینترنت نیز دچار نوسان بسیاری بوده و کاهش سرعت باعث شده تا بسیاری از کاربران نتوانند از پایگاه‌های اینترنتی مورد نظر خود استفاده کنند.
 
با پیشرفت علوم مختلف به ویژه در بخش فناوری اطلاعات، زندگی کاری و روزمره شهروندان ارتباط بسیار زیادی با اینترنت پیدا کرده و باید تلاش شود تا ضمن فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای توسعه ابزار فناوری امکان استفاده از آن برای تمامی افراد و در تمامی نقاط کشور فراهم شود.
 
کاربران بسیار زیادی در سطح استان بوشهر در روزهای اخیر از سرعت پایین اینترنت شکایت داشته‌اند و خواستار بهبود وضعیت اینترنت بودند.
 
الله‌کرم عباسی از کاربران اینترنت در بوشهر نیز با انتقاد از وضعیت اینترنت در شهر بوشهر، اظهار داشت: ما اینترنت را با سرعت ثابت خریداری کرده ایم ولی متاسفانه سرعت باز کردن سایت و یا دانلود کردن فایلها بسیار پائین است و شاهد نوسانات بسیاری در آن هستیم.
 
وی ادامه داد: سرعت اینترنت خطوط ای‌دی‌اس‌ال باید ثابت باشد و با توجه به پهنای باند ثابت این نوع سرویس باید شاهد ثبات بیشتری در سرعت اینترنت باشیم ولی متاسفانه در طول روز بارها و بارها شاهد کم و زیاد شدن سرعت اینترنت هستیم.
 
عباسی اضافه کرد: این در حالی است که در بعضی از اوقات روز حتی یک سایت را هم نمی‌توانیم باز کنیم و ساعت‌ها برای استفاده از خدمات یک سایت باید منتظر بمانیم.
 
 یکی دیگر از کاربران اینترنت در بوشهر با نامناسب توصیف کردن سرعت اینترنت اظهار داشت: متاسفانه سرعت اینترنت بسیار کاهش پیدا کرده و ما در انجام بسیاری از کارهای روزمره خود که باید با اینترنت انجام شود با مشکل مواجه هستیم.
 
 
 
سید محمد صفوی ادامه داد: ما در طول روز بسیاری از کارهای شرکت خود را برای ارتباط با مراکز خرید و مراکز فروش باید با اینترنت انجام دهیم و نیاز داریم که فایل‌هایی را ارسال و یا دریافت کنیم ولی با این سرعت اینترنت، وقت زیادی برای ارسال فایل‌ها سپری می کنیم.
 
وی افزود: در بسیاری از مواقع برای ارسال یک فایل حجیم بیش از یک ‌ساعت معطل می‌شویم و در برخی مواقع هم در حالیکه مدت زیادی برای ارسال یک فایل صبر کرده‌ایم با قطعی اینترنت مواجه می‌شویم و مجبوریم بار دیگر فایل را ارسال کنیم.
 
صفوی خاطرنشان ساخت: سرعت پایین و قطعی مکرر اینترنت موجب شد بسیاری از خدمات اینترنتی و سامانه‌های تحت وب با مشکل مواجه شود که بدیهی است بروز چنین مشکلاتی ضربه اقتصادی فراوانی به شرکت‌ها و مراکز توسعه خدمات فناوری اطلاعات خواهد زد.
 
مشکل مسیرهای ارتباطی زیرساخت باعث پایین آمدن سرعت اینترنت در استان است
 
مدیر کل شرکت مخابرات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر در ارتباط با ایجاد اختلال بر روی شبکه‌های اینترنت و خطوط همراه اول در استان بوشهر اظهار داشت: مشکل زیر ساخت باعث پایین آمدن سرعت اینترنت در استان بوده است.
 
عبدالحسین افتخاری اضافه کرد: اختلال در شبکه تلفن همراه به دلیل قطع لینک ارتباطی از خارج از استان – بندرعباس- بود که به همت پرسنل پرتلاش شرکت مخابرات استان بوشهر در کوتاه‌ترین زمان ممکن مرتفع شد.
 
 
 
وی ادامه داد: برای اینکه ارتباط مشترکین خودمان را داشته باشیم یک سری کارهایی انجام دادیم که ارتباط درون استانی برقرار باشد تا اینکه سرانجام مشکل قطعی فیبر بین استانی توسط مخابرات بندر عباس برطرف و ارتباط برقرار شد.
 
مدیر کل شرکت مخابرات استان بوشهر عنوان کرد: هیچ دخل و تصرفی در قطعی به وجود آمده نداشته‌ایم و این موضوع مربوط به استان همجوار بوده است.
 
وی همچنین در خصوص پایین آمدن سرعت اینترنت مخصوصا در روز جاری اذعان داشت: این موضوع مربوط به مسیرهای ارتباطی زیرساخت است که قطعی آن موجب پایین آمدن سرعت اینترنت شده است که البته در حال رفع شدن است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.