تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 11, 2012
13:46 سه شنبه، 21ام آذرماه 1391
کد خبر: 52002

هجدهمین نمایشگاه الکامپ، امسال دریغ از پارسال

 

زهراحاجیان – روزنامه خراسان : باید در هجدهمین نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر وتجارت الکترونیک ایران ( الکامپ 2012) قدم بگذاری تا مفهوم واژه هرسال در یغ از پارسال را حس کنی . الکامپ هجدهم در حالی با شعار "فناوری اطلاعات محور توسعه اقتصادی کشور" از دو روز پیش کارش را آغاز کرده که در مقایسه با دوره های قبل نه تنها امتیاز قابل ملاحظه ای ندارد بلکه از بعد کیفی تا حد زیادی تنزل کرده است .
 
در حالی که قرار است ذاتاَ الکامپ برای عرضه کنندگان محصولات it ، اعم از نرم افزار وسخت افزار مجالی را فراهم کند تا بخش گسترده ای از با زار را در کوتاه ترین زمان ممکن طی و راه ورودبه با زار های جدید را تجربه کند اما گویی این مهم هنوز امکان تحقق ندارد کما این که در این دوره از برگزاری نمایشگاه درشرایطی ازحضور 386 شرکت داخلی و خارجی سخن به میان می‌آید که بسیاری از شرکت های داخلی به دلیل مواجهه با مشکلات مالی مجال شرکت در این دوره را پیدا نکرده اند . در این دوره از نمایشگاه هم تعداد دستاوردهای جدید عرضه شده خارجی از محصولات داخلی بیشتر است.
 
الکامپ در تسخیر اینتر نتی ها
در نمایشگاه الکامپ 18 در حالی صحبت از فعالیت بخش‌های مختلف از جمله نرم افزار، ماشین آلات اداری، اینترنت، شبکه های اطلاع رسانی، امنیت شبکه و بازی های رایانه ای به میان می‌آید که به نظر می‌رسد فعالیت شرکت های ارائه کننده خدمات اینتر نتی در این دوره از نمایشگاه بسیار گستر ده تر از دوره های قبلی است به نحوی که بسیاری معتقدند اینتر نتی‌ها ایران الکامپ 2012 را در تسخیر خود در آورده اند که اتفاقا درست هم هست؛ چراکه شرکت های اینترنتی تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده اند.
 
بخش فناوری های نوین پر از دحام ترین بخش در الکامپ18
چندان دور از انتظار نیست که در نمایشگاهی که قرار است جدید ترین محصولات و دستاورد های روز دنیارا در عرصه فناوری اطلاعات در معرض نمایش بگذارد بخش فناوری های نوین بیشترین مخاطب را به خود اختصاص دهد. الکامپ هجدهم هم از این قاعده مستثنا نیست ویکی از محصولاتی که بیش از همه در این بخش پرطرفدار به نظر می‌رسد تبلت است. غرفه داران این بخش اغلب عرضه کنند گان تبلت ، گوشی ولپ تاپ هستند، بنابراین در این بخش بیش از هر محصول دیگری تبلت با برندهای مختلف به چشم می‌خورد و بیشترین استقبال هم از همین محصولات انجام می شود. اگر چه وجه غالب محصولات ارائه شده در این بخش را محصولات وبرند های معتبر خارجی به خود اختصاص داده اند اما تبلت وگوشی با برند ایرانی هم به چشم می‌خورد که به دلیل قیمت پایین آن ها در مقایسه با مشابه خارجی موفق به جذب مخاطب شده است .
 
سالن دولت الکترونیک و استقبال کم دولتی ها
بخش دولتی همانند سال گذشته و برای ارائه دستاورد های دستگاه ها ونهاد ها ی دولتی که در راستای دولت الکترونیکی تحقق یافته است یک سالن اختصاصی را در این نمایشگاه به خود اختصاص داده است تا از نزدیک خدمات الکترونیکی خود را به مخاطبان معرفی کند . در حالی که پیشتر از حضور حدود 30 دستگاه دولتی در این دوره از نمایشگاه صحبت به میان آمده بود اما تعداد کمی از دستگاه های دولتی در این بخش مشارکت دارند.
 
نرم افزار های قفل شکسته هم چنان می‌تازند
بخش نرم افزار ها هم مثل همیشه با جاذبه های خاص خود یکی از بخش های پر بازدید نمایشگاه است .
 
نکته جالب این بخش این بود که در حالی که مسئولان برگزاری الکامپ از عرضه نرم‌افزار های ایرانی به جای نرم‌افزار های کد شکسته در این دوره از بر گزاری نمایشگاه خبر داده بودند اما نرم افزار های قفل شکسته در این دوره از نمایشگاه نیز هم چنان می‌تازند و بازار گرمی خوبی هم به راه ا نداخته‌اند .
 
ارائه سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل ونقل عمومی
در بخش فناوری های نوین ، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل ونقل عمومی به عنوان یک محصول صد در صد ایرانی معرفی شده است که بنا به گفته مجری آن این سامانه قادر به مدیریت تمامی سیستم ها ی حمل ونقل عمومی اعم از تاکسیرانی ، آژانس های مسافرتی و…است . در این سامانه همچنین امکان پرداخت الکترونیکی هزینه ها نیز وجود دارد. قابلیت بهره بر داری در 200 مرکز مختلف را دارد ودر حال حاضر در ایران نیز مانند کشور های انگلیس، آمریکا و.. قابلیت کاربردی دارد .
 
ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه در الکامپ ۲۰۱۲
در کنار سایر اپراتورهای تلفن همراه، رایتل به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده نسل سوم تلفن همراه برای اولین بار و به منظور معرفی فناوری نسل سوم تلفن همراه در هجدهمین دوره نمایشگاه بین المللی الکامپ حضور پیدا کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.