تلفن همراه

فناوری

December 12, 2012
13:13 چهارشنبه، 22ام آذرماه 1391
کد خبر: 52030

هواوی همسایه نوکیا شد

 

شرکت مخابراتی چینی هواوی اعلام کرده که در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دفتر تحقیقات توسعه در فنلاند است.شرکت هواوی اعلام کرده 90 میلیون دلار برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات و توسعه خود و طراحی و ساخت نرم‌افزار ویژه گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایش در فنلاند در کنار رقیبی چون نوکیا کنار گذاشته است. 
 
به گزارش دنیای اقتصاد این شرکت اعلام کرده که راه اندازی دفتر تحقیقات و توسعه هواوی در فنلاند گام مهمی در پیشرفت این شرکت برای ارائه فناوری‌های جدید موبایلی خواهد بود. هواوی اعلام کرده کار خود را با 30 نفر در فنلاند آغاز می‌کند و تا پنج سال آینده این مرکز تکامل خواهد یافت.
بر اساس گزارش هواوی، دفتر جدید این شرکت در فنلاند روی توسعه نرم‌افزار برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های چندرسانه‌ای مبتنی بر آندروید و ویندوز فون متمرکز می‌شود. به گفته مدیر هواوی در دفاتر مرکزی و شمال و شرق اروپا، ایجاد و راه‌اندازی مرکز توسعه و تحقیقات در فنلاند مکان ایده‌آلی برای تقویت قابلیت‌های هواوی خواهد بود و فرصت‌هایی را برای این شرکت و صنعت مخابرات و ارتباطات فنلاند ایجاد می‌کند.
در حالی هواوی قصد دارد فعالیت خود را در فنلاند توسعه دهد که دفاتر مرکزی نوکیا در این کشور قرار دارد و این شرکت 14 سال عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی را در اختیار داشته است. از سوی دیگر این شرکت چینی اعلام کرده که قصد دارد از سیستم‌عامل ویندوز فون در ساخت گوشی‌هایش استفاده کند، در حالی که نوکیا مدت‌هاست استفاده از این پلت‌فرم را آغاز کرده است.
همچنین نوکیا با تعدیل 10 هزار نفر از کارمندانش ظاهرا موقعیتی را برای شرکت‌های دیگر همچون هواوی ایجاد کرده که بتوانند از این وضعیت سود ببرند. به این ترتیب افراد با مهارت زیادی در فنلاند وجود دارند که می‌توانند در این سرزمین به هواوی کمک کنند تا گوشی‌های هوشمند مبتنی بر آندروید با قیمت ارزان بسازد و بازار خود را خارج از اروپا و ایالات متحده آمریکا توسعه دهد.
بر اساس این گزارش، هواوی اواخر تابستان گذشته اعلام کرده بود که در حال سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری در انگلیس و افزایش دو برابری نیروی کار خود تا پنج سال آینده است. این شرکت هم‌اکنون هفت هزار کارمند در اروپا و 70 هزار نیروی کار در دفاتر مرکزی خود در سراسر جهان دارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.