تلفن همراه

فناوری

December 12, 2012
23:18 چهارشنبه، 22ام آذرماه 1391
کد خبر: 52043

مدیرعامل گوگل: استراتژی اپل بیش از همه به کاربران لطمه می‌زند

 

لری پیج – مدیرعامل گوگل – در مصاحبه‌ای که با Fortune  داشت، از تلاش اپل برای متوقف کردن گوگل در راه توسعه و تولید محصولات جدید و همچنین از رویکرد «جزیره مانند» اپل که باعث رنجش کاربران می‌شود، ابراز ناراحتی کرد. او در صحبت‌هایش گفت: "من فکر می‌کنم بسیار عالی می‌شود اگر همه در کنار هم کار کنند و سعی کنند بیشتر با هم کنار بیایند تا کاربران از نتیجه فعالیت‌های دیگران کمتر اذیت شوند". او همچنین گفت: "هدف گوگل این است که تا جایی که امکان دارد محدوده دسترسی محصولات خود را گسترده کند تا برای همه کاربران سراسر جهان قابل دستیابی باشد. در این مسیر، گاهی می‌توان با رقبایی همچون اپل رقابت کرد و گاهی هم نمی‌توان".
به گزارش وبلاگینا از slashgea پیج می‌گوید: "تمایل دیگر شرکت‌ها برای مانع شدن از پیشرفت‌های گوگل، نه تنها به خود شرکت‌ها که به کاربران نیز لطمه می‌زند." او همچنین افزود: "شعار غیررسمی گوگل این است که همه چیز را برای دنیا بهتر کند. اکوسیستم‌های بسته -همچون آی‌تیونز و اپ استور iOS برخلاف ذات اصلی اینترنت حرکت می‌کنند."
 
همه شرکت‌های بزرگِ فناوری، بزرگ هستند زیرا آنها زمانی کار بزرگی انجام داده‌اند. من دوست دارم همکاری بیشتری را در جهت سود بیشتر کاربران ببینم. اینترنت در دانشگاه‌ها متولد شد و هدف از طراحی آن کار مشترک بود. سپس ما به آن جنبه تجاری بخشیدیم و راهکار جزیره مانند بیشتری نیز به آن اضافه کردیم که به نظر من باعث شرمندگی است.
 
با این حال، پیج به پیشرفت بیشتر  گوگل حتی در جاهایی همچون گوگل پلاس که بسیار مورد انتقاد منتقدان است، بسیار امیدوار است. خوب است بدانید هفته پیش گوگل اعلام کرد تعداد کاربران فعال پلاس ۲۳۵ میلیون نفر هستند.
 
پیج می‌گوید: "ما تا پیش از تولید گوگل پلاس، به ۱۸ روش مختلف محتواهای موردنظر را به اشتراک می‌گذاشتیم. در حال حاضر یک روش داریم که خوب هم کار می‌کند و ما در حال بهبود بخشیدن به آن هستیم".
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.