تلفن همراه

گوشی

December 14, 2012
22:32 جمعه، 24ام آذرماه 1391
کد خبر: 52052

اریک اشمیت: اپل بازنده جنگ تلفن های هوشمند

 

هنگامی فردی قصد دارد حقیقتی را بازگو کند، یا حداقل چیزی را که به راستی آن اعتقاد دارد بر زبان آورد، دیگر جایی برای فروتنی و تواضع باقی نمی ماند. و این همان چیزی است که در مورد جناب اریک اشمیت رئیس هیئت مدیره گوگل هم صدق می کند. وی در مصاحبه تازه ای با بلومبرگ گفته اپل در جنگ اسمارت فون ها بازنده است و گوگل برنده مطلق این مبارزه است. و البته اعداد هم به یاری وی آمده اند: به طور کلی اندروید در فصل سوم ۲۰۱۲ با قدرت تمام، بازار اندروید را از آن خود کرده و اپل را پشت سر گذاشته است. 
iphone-5-hands-on-slashgear-115-580x2891
به گزارش نارنجی از اسلشگیر همانطور که آقای رئیس اشاره کرده است، اندروید ۷۲ درصد (و به گفته برخی منابع ۷۵ درصد) بازار اسمارت فون فصل سوم ۲۰۱۲ را در اختیار دارد. در حالی که سهم اپل تنها ۱۴ درصد بوده است. اکنون تعداد تبلت و تلفن های هوشمند اندرویدی که روزانه فعال می شوند، از 1.3 میلیون گذشته است. سیستم عامل موبایل گوگل به طور مداوم قدرت بیشتری می گیرد و به گونه ای در حال پیشرفت است که پایانی برای آن نمی توان متصور بود. 
 
اشمیت در مصاحبه طولانی خود با بلومبرگ می گوید: «این یک تغییر پلتفرم عظیم است. به نظر می رسد مبارزه ای در قد و قامت جنگ اپل علیه مایکروسافت (در ۲۰ سال پیش) دوباره در حال شکل گیری است. ما هم اکنون به شکل واضحی این مبارزه را برده ایم… استراتژی اصلی فعلی هم ساخت یک کیک بزرگتر است. ما به سیستم کنترلی مشکل دار اندروید پایان خواهیم داد و کیک بسیار بزرگتری را برای دنیای سیستم های آزاد تدارک خواهیم دید.» 
 
این مصاحبه تنها یک روز پس از آن انجام شد که کاواساکی از طرفداران اپل، توضیح داده بود که چرا وی مطمئن است اپل توسط اندروید دفن خواهد شد. شاید این مورد چندان مهمی نباشد، اما باید توجه داشت که کاواساکی یکی از بزرگترین طرفداران و کاربران ویژه شناخته شده اپل است. وی گفته بود: «بزرگترین وارونگی فعلی و نگرانی من این است که شعار اپل "متفاوت بیاندیش" بوده است، اما امروزه اگر کسی متفاوت بیاندیشد، اندروید را خواهد دید!» 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.