اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 14, 2012
22:53 جمعه، 24ام آذرماه 1391
کد خبر: 52055

آسیاتک: مخابرات بابت تخلیه خط از PAPها خسارت می گیرد

 

در حالی که به گفته رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران تعداد تخلیه خطوط شرکت های PAPدو برابر تعداد رانژه خطوط است شرکت مخابرات ایران به تازگی دو هزار تومان بابت تخلیه خطوط و سه هزار تومان بابت رانژه کردن خطوط دریافت می کند.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، حسین علیمحمدی ، معاون بازریابی و فروش شرکت آسیا تک دریک نشست خبری در هجدهمین نمایشگاه الکامپ در خصوص اختلافات اخیر این شرکت ها با شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: در حال حاضر شرکت های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت با مسائل زیادی با شرکت مخابرات ایران مواجه اند که از جمله می توان به افزایش خدمات و تجهیرات مخابراتی مانند پسیو ،فضا و برق اشاره کرد.
 
وی گفت:درحالی که شرکت های pap با شرکت مخابرات ایران در یک فضای رقابتی در حال فعالیتند اما شرکت مخابرات این اصول بازار رقابتی را رعایت نمی کند.
 
علیمحمدی با بیان اینکه شرکت ها در برخی نقاط امکان توسعه خطوط را ندارند تصریح کرد:در برخی از مراکز مانند منطقه 4 تهران امکان توسعه بیشتر نداریم.
 
وی در رابطه با شکل کسب و کار شرکت های pap  گفت:درآمد این شرکت ها ریز اما پایدار است این در حالی است که  این درآمدها با ناپایداری هایی که به دلیل نوسانات قیمت خدمات و تجهیزاتی که در یافت می کنند مواجه هستند در حال ضرر و زیان هستند.
 
 وی یاد آور شد: افزایش قیمت مودم در بازار و  دو برابر  شدن خطوط رانژه از جمله این نوسانات بوده است.
 
علیمحمدی گفت: از آنجایی که ما بیشتر خدمات خود را از مخابرات دریافت می کنیم ناچاریم از تعرفه هایی که آنها اعلام می کنند تبعیت کنیم اما در این میان اعتراض هایی هم به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داشته ایم که منصفانه با این قضیه برخورد کرده اند اما پروسه واکنش در برابر این اعتراضات کند بوده و این موضوع نیز خود مشکلاتی را برای شرکت ها  همراه داشته است.
 
مدیر بازاریابی آسیا تک با بیان اینکه قیمت هر stm1 از 37 میلیون تومان به 55 میلیون تومان رسیده است گفت:اتفاقات این چنینی می توانند باعث شوند که در نهایت در حق مشترک نهایی اجحاف شود.
 
وی اظهار داشت: این افزایش قیمت تا 30 درصد در قیمت نهایی اینترنت پرسرعت تاثیر خواهد داشت.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در صورت عدم گران شدن اینترنت کیفیت اینترنت کاهش خواهد یافت یا خیر گفت: این امکان وجود دارد که عدم افزایش تعرفه اینترنت پرسرعت از کیفیتی که شرکتها ارائه می دهند کاسته شود چرا که برخی از مشترکان ما قراردادهای یکساله دارند اما از آذرماه قیمتها پهنای باند به میزان قابل توجهی افزایش یافته که باعث عدم توسعه و ضرر شرکتهای اینترنتی می شود.
 
این فعال اینترنتی درباره سرویس های ارزش افزوده اپراتور آسیاتک به قراردادهایی با بانک سامان و تجارت اشاره کرد و گفت: امکان استفاده از موبایل بانکینگ با فناوری ussd برای مشترکان و کاربران آسیاتک فراهم شده است.
 
علیمحمدی در ادامه درباره کارشکنی های مخابرات به عملکرد در مواجهه با مشترکان شرکتهای pap اشاره کرد و گفت: زمانیکه مشترکان ما به مراکز مخابراتی برای خرید اینترنت پرسرعت تماس می گیرند با پاسخ اپراتورهای مخابرات روبرو می شوند که کاربران را به استفاده از خدمات و اینترنت شرکت مخابرات ایران ترغیب می کند و حتی شماره سفارش آنلاین و غیرحضوری مخابرات به تماس گیرندگان ارائه می شود.
 
وی گفت: اعتراض شرکتهای pap به عملکرد 118 پس از پیگیری های متعدد دبیرخانه این شرکتها نتیجه داد و این موضوع هم اکنون رفع شده است.
 
وی همچنین از اقدام اخیر مخابرات خبر داد که بابت تخلیه خطوط از هر مشترک دو هزار تومان دریافت می دارد و گفت: بابت رانژه خطوط نیز مخابرات سه هزار تومان  از شرکت ها در یافت می کند .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.