اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 14, 2012
23:20 جمعه، 24ام آذرماه 1391
کد خبر: 52067

ای‌میل‌های داخلی جایگزین خارجی‌ها

 

با طرح ایجاد شبکه ملی اطلاعات و اینترنت داخلی در کشور و الزام استفاده دستگاه‌ها و مراکز دولتی از ایمیل‌های داخلی، برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها به طراحی و ایجاد بستر ارسال و دریافت ای‌میل اقدام کردند.
 
پس از طرح این موضوع ایجاد شبکه ملی اطلاعات شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی به ایجاد بستری امن برای دریافت و ارسال ایمیل‌های کارکنان و مشتریان خود اقدام کردند که از این میان می‌توان به ایمیل چاپار، پست الکترونیک شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و …اشاره کرد که نمونه‌هایی از راه‌اندازی ای‌میل‌های امن داخلی‌اند اما این بدین معنا نیست که پیش از این ای‌میل داخلی در سازمان یا شرکتی وجود نداشته است.
 
افزایش روزانه 1500نفر به کاربران چاپار
 
"چاپار" که به عنوان اولین و تنها بخش خصوصی ارایه‌دهنده سرویس پست الکترونیکی معرفی شده است، چندی پیش به مناسبت یکساله شدن این سرویس به معرفی سرویس‌های ارائه شده جدیدش پرداخت.
 
سلمان افشار – مدیر مجموعه سرویس‌های چاپار – در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد که این مجموعه اولین و تنها سرویس‌دهنده بخش خصوصی پست الکترونیکی در کشور با استانداردها و ساختارهای گسترده است و در صورتی که حمایت‌های لازم در کشور صورت نگیرد، بخش خصوصی به تنهایی امکان رقابت با سرویس دهندگان بزرگ مانند یاهو و جی‌میل را ندارد و تحت عنوان ChMail (سی_اچ_میل) از آن نام برده می‌شود.
 
همچنین در مرحله‌ای از فعالیت این سرویس از برخورد قانونی با افرادی حقیقی و حقوقی که با نام تجاری چاپار در فضای اینترنت مشغول به فعالیت هستند، هشدار داده شده بود.
 
اما بر اساس آخرین اعلام سرویس ایمیل چاپار، در روزهای تعطیل حدود 700 نفر و در روزهای عادی حدود 1500 نفر به کاربران این سرویس افزوده می‌شود و در حال حاضر چاپار در میان سایت‌های کشور به رتبه 280 رسیده است.
 
لباس جدید چاپار
 
مدیر مجموعه سرویس‌های چاپار نیز از عضویت روزانه 1500 نفر و جابه‌جایی بیش از 300 هزار ای‌میل در روز خبر داده بود که این سرویس شامل ارسال ای‌میل به پیامک و پیامک به ای‌میل است و قرار است تا پایان سال سرویس‌های ویدیویی و اشتراک گذاری ها معرفی و راه‌اندازی شود.
 
سلمان افشار با اشاره به معرفی نسخه جدید پست الکترونیک چاپار در آینده‌ای نزدیک گفت: این نسخه براساس نظرات کاربران طراحی شده است.
 
سرویس پست الکترونیک شرکت پست
 
بیش از یکسال است که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، نسبت به راه‌اندازی ای‌میل این شرکت مبادرت کرده است و طرح ایمیل ملی و راه‌اندازی ای‌میل داخلی در سازمان، این شرکت را نیز به سمت طراحی و اجرای ایمیل داخلی برد و این ایمیل با نام ایمیل چاپار که از سوی شورای عالی اطلاع رسانی راه‌اندازی شده است متفاوت است.
 
مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در آخرین آمار اعلامی از ای‌میل‌های این شرکت گفته بود در حال حاضر یک میلیون ای‌میل آماده ثبت نام است و در ادامه به واگذاری 150 هزار ای‌میل اشاره کرد که براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار است از ای‌میل داخلی استفاده شود.
 
مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در سال گذشته ظرفیت این پذیرش یک میلیون ای‌میل بود بیان کرده است که 16هزار ای‌میل میان کارکنان شرکت در سطح کشور به صورت رایگان قرار گرفت و مشخصات آن‌ها ثبت شد.
 
متقاضیان ثبت نام می‌توانند با اتنخاب گزینه ثبت نام برای صندوق پست الکترونیکی، نسبت به ثبت نام و دریافت نام کاربری و گذرواژه اقدام کنند.
 
لازم است بدانید، برای ثبت نام ای‌میل شرکت پست به https://mail.post.ir و ثبت‌نام و عضویت در ایمیل چاپار به آدرس www.CHmail.ir مراجعه کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.