اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 14, 2012
23:25 جمعه، 24ام آذرماه 1391
کد خبر: 52070

تعرفه‌های پهنای باند اینترنت تغییر کرد

 

سازمان تنظیم مقررات در قالب مصوبه‌ای قیمت‌های جدیدی را در زمینه‌ی پهنای باند تعریف کرده و این مصوبه را به شرکت ارتباطات زیرساخت ابلاغ کرده است.
 
براساس مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه‌ای که در تاریخ 28 آبان‌ماه سال جاری برگزار شده، پیشنهاد تعرفه‌ی فروش پهنای باند اینترنت شرکت ارتباطات زیرساخت بررسی شده و سقف تعرفه پهنای باند اینترنت به این شرکت ابلاغ شده است.
 
شرکت زیرساخت نیز موظف شده است که این تعرفه‌ها را از تاریخ اول آذرماه اجرایی کند. براساس این قانون برای پهنای باند 64 کیلوبیت بر ثانیه قیمتی معادل 128 هزار و 700 تومان برای پهنای باند 128 کیلوبیت رقمی معادل 257 هزار و 400 تومان تعیین شده است.
 
هم‌چنین براساس مصوبه‌ی جدید شرکت ارتباطات زیرساخت موظف شده است سقف تعرفه فروش پهنای باند 256 کیلوبیت را 386 هزار و 100 تومان و پهنای باند 512 کیلوبیت بر ثانیه را 643 هزار و 500 تومان در نظر بگیرد.
 
به گزارش ایسنا برای پهنای باند 1024 کیلوبیتی یک میلیون و 158 هزار و 300 تومان و برای پهنای باند 2048 کیلوبیت در ثانیه تعرفه‌ای معادل دو میلیون و 59 هزار و 200 تومان تعریف شده است، اما این پهنای باند چهار مگابیتی دارای سقف تعرفه‌ی سه میلیون و 474 هزار و 900 تومان شده و برای پهنای باند هشت مگابیت رقمی حدود پنج میلیون و 791 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است.
 
بنابراین گزارش برای پهنای باند 20مگابیتی سقف تعرفه‌ی تعیین‌شده 11 میلیون و 711 هزار و 700 تومان است و برای پهنای باند 34 مگابیت نیز تعرفه‌ای معادل 16 میلیون و 473 هزار و 600 تومان در نظر گرفته شده است. اینترنت 100مگابیتی هم سقف تعرفه‌اش 42 میلیون و 471 هزار تومان تعریف شده است و قیمت هر STM1 که معادل 155 مگابیت محسوب می‌شود نیز در سقف تعرفه 54 میلیون و 826 هزار و 200 تومانی خواهد داشت.
 
براساس تبصره‌ای که در این مصوبه در نظر گرفته شده، برای پهنای باند‌های بالاتر از 155 مگابیت بر ثانیه تعرفه به صورت خطی و براساس مضارب STM1 محاسبه خواهد شد.
 
به گزارش ایسنا هم‌چنین براساس تبصره سوم این ابلاغیه کلیه‌ی تخفیفات در نظر گرفته شده که در مصوباتی طی سال‌های 87 و 89 به تصویب رسیده‌اند را از تاریخ اجرای مصوبه جدید توسط شرکت ارتباطات زیرساخت حذف کرده است. در تبصره چهارم این مصوبه نیز آمده است تعرفه‌های تجمیعی برای پهنای باند مورد تقاضا در صورت وجود امکانات فنی برای ارائه‌ی پهنای باند به صورت تجمیعی در مراکز ارائه‌ی خدمات مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.
 
به گزارش ایسنا، بنابر مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سقف تعرفه‌ی فروش پهنای باند اینترنت شاید تا حدود 50 درصد افزایش داشته باشد که البته با توجه به این‌که این رقم به عنوان سقف تعیین شده احتمالا الزامی برای این افزایش‌ها وجود نخواهد داشت و در نهایت شرکت ارتباطات زیرساخت موظف می‌شود که افزایش تعرفه‌ای فراتر از این حد نداشته باشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.