تلفن همراه

گوشی

December 15, 2012
15:37 شنبه، 25ام آذرماه 1391
کد خبر: 52083

میانگین قیمت هر گوشی هوشمند در سال 2017 میلادی 152 دلار خواهد بود

 

بررسی جدید انجام شده توسط مرکز Informa Telecoms & Media نشان داد که بازار جهانی گوشی‌های هوشمند با تحولات عمده مواجه خواهد شد و فروش اصلی تنها مربوط به دو دسته از گوشی‌های هوشمند می‌شود که دسته اول گوشی‌های ارزان با قیمت کمتر از 150 دلار و دسته دوم گوشی‌های فوق پیشرفته با قیمت بیشتر از 250 دلار هستند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این طور که پیش‌بینی شده است، گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت در آینده جایگاه خود را از دست می‌دهند و در حالی که این محصولات در سال 2011 میلادی 85 درصد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در اختیار داشتند، سهم آن‌ها از این بازار در سال 2017 به 33 درصد می‌رسد.
 
در مقابل کاهش محبوبیت گوشی‌های گران، گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت با افزایش محبوبیت خود نزد کاربران مواجه خواهند شد؛ به‌طوری که در سال 2017 میلادی بیش از 52 درصد گوشی‌های فروخته شده در جهان را این محصولات تشکیل خواهند داد.
 
کارشناسان می‌گویند که بازار جهانی گوشی‌های هوشمند طی چند سال آتی دست‌خوش تغییرات فراوان خواهد شد؛ به‌نحوی که دو قطب از گوشی‌های هوشمند در اختیار خواهیم داشت و در حالی که در یک بخش گوشی‌های هوشمند ارازن در بازارهای روبه‌رشد حکمرانی می‌کنند، در قطب دیگر گوشی‌های پیشرفته با قیمت متوسط بازار را در اختیار دارند.
 
در سال 2011 میلادی میانگین قیمت هر دستگاه گوشی هوشمند که در بازار جهانی فروخته شد 188 دلار بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 2017 میلادی به 152 دلار برسد. این فرآیند به دنبال افزایش درخواست بازار کشورهای روبه‌رشد برای گوشی‌های هوشمند معمولی و کشورهای توسعه یافته برای گوشی‌های هوشمند پیشرفته رخ می‌دهد.
 
فروش جهانی تلفن‌های همراه از هم‌اکنون تا سال 2017 میلادی بین 20 تا 25 درصد رشد خواهد کرد و در این میان شرکت‌های تولیدکننده بیشتر مشغول ارایه نوآوری‌ها و کاهش قیمت محصولات خود خواهند بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.