اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 17, 2012
12:10 دوشنبه، 27ام آذرماه 1391
کد خبر: 52116

در کنفرانس دبی حق دسترسی به سرویس های مخابراتی برای تمامی کشورهای عضو ITU به تصویب رسید

 

حق دسترسی به سرویسهای مخابراتی برای تمامی کشورهای عضو ITU علی رغم پافشاری کشورهای اروپایی ، آمریکا ، کانادا و استرالیا جهت عدم پذیرش آن ، سرانجام از طریق رأی گیری از اعضاء و با اکثریت آراء به تصویب رسید.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی و امور بین الملل  شرکت ارتباطات زیرساخت،  ورود ITU به مباحث امنیت  نیز از دیگر مصوبات این کنفرانس بودکه با مخالفت کشور های یاد شده مواجه شد  و  تلاش زیادی برای خارج کردن آن از قوانین ITUداشتند که موفق به این کار نیز نشدند.
 
همچنین در پیش نویس مصوبات از اینترنت به عنوان زیرساخت اساسی جامعه مبتنی بر اطلاعات نام برده شد و تقاضا شد که ITU گام های اساسی برای ایفای نقش در اینترنت بردارد که این بند نیز به تصویب اعضاء رسید.
 
کشورهای اروپایی ، آمریکا ، کانادا و استرالیا  قصد داشتند همچنان اینترنت و قوانین آن دراختیار کشور آمریکا باقی بماند و مخالف ذکر کلمه اینترنت در قوانین ITU بودند که با اصرار سایر کشورها ، این بند نیز به تصویب رسید.
 
کنفرانس جهانی ارتباطات بین الملل تحت عنوان  WORLD CONFERENCE ON INTERNATIONAL TELECOMMUNICATIONS (WCIT-12)  از تاریخ سوم تا چهاردهم دسامبر همزمان با سیزدهم  الی بیست و چهارم آذر ماه سال جاری در کشور امارات متحده عربی برگزار شد و دستاوردهای قابل توجهی برای 193 کشور عضو در برداشت.
 
این تجمع جهانی به منظور مرور کلیه مقررات بین المللی در حوزه ترافیک صوت ، دیتا و ویدئو در ارتباطات بین الملل صورت گرفت.
 
آخرین گردهمایی که در سال 2010 برگزار شد با اجماع برای اصلاح و بازنگری قوانین مخابراتی همراه بود که درنتیجه  پیش نویس مربوطه به کنفرانس (WCIT-12) ارجاع و نهایی سازی آن به این کنفرانس سپرده شد.
 
نکته قابل توجه نقش پررنگ هیأت اعزامی از ایران به کنفرانس بود که محوریت  این مباحث را در اختیار داشت. به گونه ای که سایر کشورها ، پس از به تصویب رسیدن مقررات ، در جمع هیأت ایرانی حاضر شده و تبریک می گفتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.