تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری

فناوری اطلاعات

December 19, 2012
12:51 چهارشنبه، 29ام آذرماه 1391
کد خبر: 52179

دل راهکار جدیدی برای مدیریت ابزارهای همراه در کسب و کار‌ها عرضه کرد

 

شرکت دل که مدتی است وارد صنعت نرم افزار شده، از عرضه راهکار جدیدی برای خودکار کردن فرایند مدیریت ابزارهای همراه در کسب و کار‌ها خبر داده است. 
به گزارش وب سایت computerworld، شرکت دل اعلام کرده است سرور جدیدی طراحی کرده است که مهم‌ترین کاربرد آن خودکار کردن فعالیت‌ها و عملیات مربوط به مدیریت ابزارهای همراه برای کسب و کارهای متوسط است. کارافزارهای جدید شرکت دل که K۳۰۰۰ نام دارد با سیستم عامل‌هایی مثل اندروید و آی او اس اپل سازگار شده و کار یکپارچه کردن ابزارهای همراه مختلف را به صورت خودکار انجام می‌دهد. 
راهکار جدید شرکت دل همچنین قادر است سیاست‌های امنیتی و مدیریتی مختلفی را در زمینه استفاده از فناوری‌های همراه در محل کار اعمال کند، ورود و خروج نرم افزار‌ها و سخت افزارهای مختلف به محیط یک کسب و کار را کنترل کنند و بر توزیع نرم افزارهای همراه ویژه کسب و کار نیز نظارت کند. 
بر اساس این گزارش، راهکار K۳۰۰۰ از سوی شعبه KACE شرکت دل عرضه شده است. KACE در اصل نام شرکت نوپایی بود که در زمینه عرضه راهکار‌ها و سیستم‌های مدیریتی فعالیت می‌کرد و در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت دل خریداری شد. این راهکار دارای دو نسل قبلی K۱۰۰۰ و K۲۰۰۰ نیز بود که برای مدیریت سیستم‌های دسکتاپی و لپ تاپی و سیستم‌های عامل رایانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گرفت. 
شرکت دل در توضیح نحوه استفاده از این راهکار گفته است اگر کسب و کار‌ها شبکه ابزارهای همراه خود را به این سرور متصل کنند، این کارافزار خواهد توانست کاربران نهایی این ابزار‌ها را شناسایی و عملیات خود را بر روی ابزارهای همراه آن‌ها پیاده کند. 
این ابزار دارای یک رابط کاربری تحت وب و برخی ویژگی‌های یکپارچه است که به متصدیان آی تی سازمان‌ها و شرکت‌ها اجازه می‌دهد انجام فعالیت‌های سفارشی سازی نرم افزار‌ها یا آموزش کارکنان خود بتوانند ابزارهای همراه مورد استفاده در محل کسب و کار خود را مدیریت کنند. این ابزار با یکپارچه کرده ابزارهای همراه، رایانه‌ها و سرورهای مورد استفاده در یک شرکت امکان دسترسی به آن‌ها از طریق یک کنسول تحت وب را میسر کرده است. 
شرکت دل اعلام کرده نسخه کامل این ابزار را تا ماه مارس سال ۲۰۱۳ وارد بازار خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.