اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 20, 2012
2:13 پنجشنبه، 30ام آذرماه 1391
کد خبر: 52196

بررسی افزایش تعرفه تلفن ثابت؛ موضوعی که تایید و تکذیب شد

 

چندی پیش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی علل افزایش قیمت مکالمات تلفن ثابت را بررسی و اعلام کرد اما شرکت مخابرات اعلام افزایش 168 درصد توسط این مرکز را نادرست دانست و گفت چنانچه لازم باشد این دفتر آماده ارائه مدارک لازم به این نهاد برای بررسی مجدد است.
 
دفتر مطالعات ارتباطات، فناوری‌های نوین مجلس اعلام کرد که شرکت مخابرات ایران از اول اسفندماه 1390 به افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت اقدام کرده و دو نهاد مقررات‌گذار شورای رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به طور مستقل با تصویب دو مصوبه مجزا موجبات افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت را فراهم کرده‌اند.
 
ابتدا شورای رقابت در تاریخ 1390/8/1 یک فرمول کلی را برای افزایش قیمت یک پالس مکالمه‌ای تصویب کرد و سپس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تاریخ 1391/20/1 مدت زمان یک پالس مکالمه‌ای را کاهش داد.
 
اما در این باره زارعیان – مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران – گفته است: تعرفه تلفن ثابت از سال 1383 تا اسفند سال 90 بدون تغییر بوده و دراین زمان فقط 12 درصد افزایش داشته است.
 
وی با با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر افزایش چند برابری تعرفه مکالمات تلفن ثابت، نکاتی را ضروری دانسته و اعلام کرد: با توجه به افزایش هزینه‌ها، نوسانات نرخ ارز، تغییر حقوق و دستمزد و افزایش تعرفه خدمات مورد نیاز، شرکت مخابرات ایران طی چند سال گذشته با هدف ارائه خدمات بهتر و به روزرسانی فناوری تلفن ثابت در کشور خواهان تعدیل تعرفه‌ها بوده که متأسفانه با مقاومت نادرست برخی مواجه بوده است تا اینکه بالاخره شورای رقابت در اسفند سال 1390 اجازه افزایش 12 درصدی تعرفه مکالمات را صادر که به هیچ وجه پاسخگوی هزینه‌ها نبود لیکن شرکت مخابرات ایران همان تعرفه را اعمال کرده است.
 
زارعیان تصریح کرد: اعلام افزایش 168 درصد توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نادرست است و چنانچه لازم باشد این دفتر آماده ارائه مدارک لازم به این نهاد برای بررسی مجدد است.
 
وی در ادامه گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن تأیید افزایش 12 درصدی مورد نظر شورای رقابت پیشنهاد تغییر در زمان پالس را داده بود که چنانچه آن روش هم اعمال شود، افزایش تعرفه سال 90 همان 12 درصد است نه 168 درصد. به عبارت دیگر هر دو پیشنهاد یکسان بوده است نه دو تعرفه جداگانه.
 
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مخابرات ایران بیان کرد: تعدیل تعرفه مکالمات بین‌الملل مربوط به شرکت مخابرات ایران نیست، بلکه تعرفه مذکور، از طریق سازمان تنظیم مقررات به شرکت زیر ساخت ابلاغ و در سایت آن شرکت اطلاع رسانی شده است.
 
زارعیان با تاکید بر این که یکسان‌سازی تعرفه مکالمات در شب و روز براساس سیاستهای جدید شرکت مخابرات صورت گرفته و با توجه به اینکه این تفاوت تعرفه یک سیاست تشویقی بوده است گفت: در آینده به شکل دیگری اعمال خواهد شد. روابط عمومی شرکت مخابرات ایران هرگونه تغییر در تعرفه ‌ها را بلافاصله در سایت این شرکت به نشانی www.tci.ir منتشر کرده، در اختیار سایر رسانه‌ها هم قرار می‌دهد.
 
به گزارش ایسنا، اسفندماه 1390 موضوع افزایش 12 درصدی تعرفه تلفن ثابت از سوی شورای رقابت اعلام وگفته شد که مخابرات ایران نرخ جدید پالس مکالمات تلفن ثابت را از اول اسفندماه سال 90 در قبوض مشترکان تلفن ثابت اعمال می‌کند.
 
در همین حال مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران بیان کرده است نرخ جدید پالس مکالمات تلفن ثابت از اول اسفندماه سال 90 در قبوض مشترکان تلفن ثابت اعمال می‌شود.
 
در هر حال تعرفه تلفن ثابت که برای هر پالس مکالمه مبلغ 44.7 ریال بود هم‌اکنون به 51.30 ریال رسیده که این تغییر قیمت براساس ابلاغیه شورای رقابت و هماهنگی با مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.