سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 22, 2012
13:32 شنبه، 2ام دیماه 1391
کد خبر: 52235

اولترابوک فوق باریک و حرفه‌ای سامسونگ

 

مدل 900X4C-A01 از نوت‌بوک‌های فوق سبک، حرفه‌ای و گران قیمت سامسونگ در بازار داخلی است.
یکی از مهم‌ترین شاخص‌های این لپ‌تاپ که آن را بسیار متمایز می‌کند، بدنه فوق باریک، سبک و خوش‌ساخت آن است. مدل 13 اینچی تنها 13 میلی‌متر ضخامت داشته و نزدیک به 2/1 کیلوگرم وزن دارد. 
 
 
همچنین تمامی پورت‌ها و اتصالات دستگاه در قسمت انتهایی لبه‌های کناری قرار دارند. همچنین برای صرفه‌جویی در فضا، ورودی و خروجی صوتی ترکیب شده و تنها یک پورت صوتی روی این لپ‌تاپ قرار داده شده است.
این نوت‌بوک به پردازنده Intel 3517U 1.9GHz Core i7 3.0 GHz، رم هشت گیگابایتی از نوعDDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه 256 گیگابایت SSD مجهز است. کارت گرافیکی این نوت‌بوک هم Intel HD Graphics 4000 – MB UpTo 1024 MB است.
یکی از نقاط قوت این لپ‌تاپ، تجهیز به صفحه نمایش LED آن‌است. دقت صفحه نمایش (بدون توجه به 13 یا 15 اینچی بودن صفحه نمایش) HD+ یعنی 900×1600 است. این صفحه نمایش از تکنولوژی SuperBright نیز استفاده کرده و روشنایی بسیار بالایی دارند. کیفیت رنگ‌های تولید شده نیز کاملا زنده و طبیعی هستند. 
سامسونگ صفحه نمایش این لپ‌تاپ‌ها را به یک روکش مات مجهز کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند به راحتی در محیط‌های خارجی یا زیر تابش نور آفتاب با لپ‌تاپ خود کار کنند. زاویه دید نیز کمابیش مشابه صفحات نمایش TN است؛ یعنی در حالت افقی بسیار خوب بوده ولی اگر کمی از بالا یا پایین به صفحه نمایش بنگرید، افت قابل ملاحظه‌ای در کیفیت تصاویر تولید شده، مشاهده خواهید کرد.
این نوت‌بوک فوق‌سبک همچنین دارای دو بلندگوی داخلی استریو است که در زیر لبه جلویی دستگاه تعبیه شده‌اند. متاسفانه این بلندگوها کیفیت صدای خوبی ندارند و تنها برای مصارف بسیار ساده مثل گوش کردن به کتاب‌های صوتی مناسبند و علاقه‌مندان به گوش کردن به موسیقی یا تماشای فیلم بهتر است که از بلندگوهای خارجی یا هدفون استفاده کنند.
در مورد کیبورد هم باید بگوییم که همچنان از همان کیبورد جزیره ای با کلید‌های تخت و مشکی استفاده شده در مدل‌های قبلی بهره می‌برد. کلیدها بسیار خوب طراحی شده‌اند و آستانه، عمق و بازخورد مناسبی دارند. 
باتری ارائه شده همراه این نوت‌بوک هم بسته به سایز صفحه نمایش، متفاوت است. مدل‌های 15 اینچی دارای یک باتری 8400 میلی آمپر-ساعتی بوده و مدل‌های 13 اینچی از باتری 5880 میلی آمپر-ساعتی بهره می‌برند. با این وجود، هر دو مدل عملکرد کم و بیش یکسانی دارند و در تست مرورگری اینترنت از طریق Wi-Fi و با روشنایی متوسط صفحه نمایش، توانستند نزدیک به هفت ساعت شارژدهی کنند که میزان بسیار خوبی محسوب شده و کاربران سری 9 نگرانی خاصی از بابت شارژدهی باتری نخواهند داشت.
این نوت‌بوک با قیمتی در حدود پنج میلیون و 500 هزار تومان به بازار عرضه شده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.