تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

December 22, 2012
19:38 شنبه، 2ام دیماه 1391
کد خبر: 52249

تولید خودرو با امکان شارژ بی‌سیم تلفنهای هوشمند

 

تویوتا آوالن 2013 نخستین خودرو در دنیا خواهد بود که از کنسول داخلی برای شارژ تلفنهای هوشمند و سایر دستگاه ها مبتنی بر Qi برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، Qi یک استاندارد جهانی برای توان برقی و شارژی وایرلس است. با Qi دستگاه ها را می توان با قرار دادن روی هر سطح دارای Qi شارژ کرد. هر دستگاه مبتنی بر Qi با هر شارژر Qi بدون درنظر گرفتن برند و یا سازنده کار می کند.

پد شارژ بی سیم آوالن در کنسول مرکزی این خودرو قرار گرفته است. این سیستم با یک سویچ که در زیر آن قرار دارد کنترل می شود. فرآیند شارژ نیز به سادگی گذاشتن تلفن هوشمند روی سطح بخش مخصوص شارژ کردن است.

سیستم شارژ وایرلس آوالن توسط DENSO ارائه شده و مبتنی بر فناوری ساخته شده توسط شرکت ConvenientPower و فیلیپس Lite-on Digital Solution است که قرار است یک تجربه با فناوری بالا در خودروهای سواری جدید آوالن باشد.

رندی استفان رئیس بخش مهندسی تویوتا آوالن گفت: ما با پیشگام بودن در این فناوری، قابلیت شارژ بدون سیم یا رابط را در کنسول خودروها فراهم کردیم، ویژگی ابتکاری که نشان دهنده تعهد به بهبود تجربه های جدید است. ما سیستم شارژی بی سیم را به عنوان یک ویژگی مهم برای ارائه فناوری های پیشرفته در خودروهای این شرکت می دانیم.

درحال حاضر 34 مدل تلفن همراه از جمله تلفنهای جدید ال جی گوگل نکسوس 4، نوکیا لومیا 920، اچ تی سی ویندوز فن 8X با سیستم شارژ بی سیم کار می کنند. محصولات سازگار با Qi از تلفنهای هوشمند گرفته تا کنسولهای بازی، دستگاههای ضبط بلوری، بلندگوهای مجزا برای تلفنهای هوشمند، شارژیهای تلفن خودروها، ساعتهای زنگ دار هستند.

این خودرو با طراحی خاص 2013 در ماه جاری به نمایش گذاشته شد. طراحی خارجی ورزشی و در عین حال داخل شیک و مدرن آن سطح تازه ای از فناوری و طراحی را در این نوع خودروها را نشان می دهد.

تویوتا آوالن (Toyota Avalon) خودرویی است که از سال 1994 تاکنون تولید شده و در کلاس خودرو سایز بزرگ قرار گرفته، طراحی آن جزء خودروهای موتور جلو- محور جلو بوده ‌است.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.