تلفن همراه

گوشی

December 27, 2012
12:56 پنجشنبه، 7ام دیماه 1391
کد خبر: 52346

توصیه‌های امنیتی کمیسیون ارتباطات آمریکا به کاربران گوشی‌های هوشمند

 

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده برای کاربران گوشی‌های هوشمند در مورد چگونگی حفاظت از دستگاه‌های تلفن همراه و داده‌های خود در برابر تهدیدات امنیتی ابزاری را منتشر کرده است.
 
کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC)، به کاربران گوشی‌های هوشمند در مورد چگونگی حفاظت از دستگاه‌های تلفن همراه و داده‌های خود در برابر تهدیدات امنیتی مشاوره می‌دهد.
 
این کمیسیون ابزاری آنلاینی را با نام "Smartphone Security Checker" منتشر کرده است که این ابزار 10 اقدامی را تشریح می‌کند که کاربران باید دنبال کنند تا داده‌های شخصی خود را در برابر تهدیدات محافظت کنند. این تهدیدات شامل آلوده شدن دستگاه‌ها به بدافزار، گم شدن یا به سرقت رفتن دستگاه می‌شود.
 
بنا بر اعلام مرکز ماهر، توصیه‌های ارائه شده توسط این ابزار عبارتند از قفل کردن گوشی با PIN یا رمز عبور، اجتناب از تغییر دادن تنظیمات امنیتی پیش فرض گوشی یا شکستن قفل گوشی (jailbreaking)؛ پشتیبان گیری از داده‌های گوشی برروی رایانه یا کارت حافظه قابل حمل به طور منظم، نصب برنامه‌های کاربردی از روی منابع معتبر، بررسی و درک مجوزهای درخواست شده بوسیله برنامه قبل از نصب آن، نصب به روزرسانی‌های منتشر شده توسط کارخانه سازنده، نصب برنامه‌های امنیتی که اجازه می‌دهند از راه دور گوشی را قفل کرد یا داده‌های آن را پاک کرد، اجتناب از اتصال به اینترنت از طریق شبکه‌های نا امن بی‌سیم، پاک کردن داده‌های گوشی قبل از فروختن آن و گزارش دادن گوشی‌های به سرقت رفته به مقامات مربوطه.
 
این ابزار اجازه می‌دهد تا صاحبان گوشی‌های هوشمند، سیستم عامل دستگاه خود را انتخاب کنند. گزینه‌های موجود شامل اندورید، اپل iOS، بلک بری و ویندوز می شود. بسیاری از مراحل برای تمامی انواع گوشی‌ها یکسان است اما با توجه به نوع سیستم عامل ممکن است لینک‌ها و دستورات خاصی نیز متفاوت باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.