اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

December 28, 2012
17:45 جمعه، 8ام دیماه 1391
کد خبر: 52368

مخابرات جایگاه بزرگترین شرکت بورسی ایران را از دست داد

صنایع بانکی،خودرویی و مخابراتی که روزی از صنایع پرطرفدار بورس بودند و تاثیر به سزایی در شاخص داشتند،امروز در انزوا فرو رفته و در مقابل رونق بی‌سابقه صنایع فلزی و پتروشیمی حرفی برای گفتن ندارند.
 
به گزارش ایسنا در شرایطی که مسئولان بازار سرمایه از رونق بی سابقه بورس تهران خوشحالند و فتح قله‌های رویایی شاخص را به دلیل افزایش نرخ ارز به تماشا نشسته اند که در این بازار صنایعی هستند که با تاثیر پذیری منفی از افزایش نرخ ارز به انزوا فرو رفته و حرفی برای گرفتن ندارند،صنایعی که روزی جزو پر طرفدارترین و بزرگ ترین صنایع بورس بودند و تاثیر به سزایی در رشد شاخص و رونق بورس داشتند.
 

مخابرات که زمانی بزرگ‌ترین شرکت بورس تهران بود اما بعد از افت قیمت سهام در 9 ماه امسال عنوان بزرگ ترین شرکت بورسی را به ملی مس سپرد و ترجیح داد که رشد سهام شرکت‌های فلزی را رصد کند.

به این ترتیب ارزش بازار این شرکت بورسی کمتر از شرکت مس و فولاد مبارکه بوده و این شرکت بزرگ سهم 6،3 درصدی در بورس تهران دارد؛این در حالی است که در ابتدای سال این شرکت سهم 11،8 درصدی از بورس را در اختیار داشت اما اکنون با کاهش 31 درصدی ارزش نسبت به ابتدای سال جایگاه ششم را اشغال کرده است.

 

بر این اساس صنایع بانکی،خودرویی و مخابرات در حالی از ابتدای سال تاکنون با کاهش ارزش بازار مواجه شده است که ارزش بازار فلزات اساسی نسبت به ابتدای سال 61 درصد رشد داشته و از 16 درصد به 22 درصد رسیده است؛بعد از فلزات اساسی صنعت محصولات شیمیایی بیشترین ارزش را به خود اختصاص داده و با 13،2 درصد در رتبه دوم ایستاده است؛این صنعت نسبت به ابتدای سال با افزایش 63 درصد ارزش بازار مواجه شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.