اپراتورها

تلفن همراه

December 31, 2012
1:02 دوشنبه، 11ام دیماه 1391
کد خبر: 52411

گزارش ایرنا از ارسال پیامک ورود به عراق برای مشترکان همراه اول در قصرشیرین

MCI-logo.jpg

در روزهای گذشته پیامک هایی برای برخی از مشترکان همراه اول در شهرستان مرزی قصرشیرین با عنوان ورود شما را به کشور عراق خوش آمد می گویم، ارسال شده که باعث شده تا بعد از دریافت این پیامک، هزینه مکالمات آنها بصورت رومینگ محاسبه شود.

 
 
به گزارش ایرنا، برخی از شهروندان قصرشیرین که این پیامک را دریافت کرده اند، معتقدند: پس از دریافت این پیامک ها، هزینه مکالمه و یا ارسال پیامک از تلفن همراهشان بخصوص از خط های اعتباری افزایش زیادی داشته است.
 
این در حالی است که ارسال این پیامک برای کسانی است که در مجاور مرز دو کشور ایران و عراق حضور داشته و یا از مرز خارج شده صورت می گیرد ولی در برخی مواقع سایر گوشی های تلفن که بر روی تنظیم اتوماتیک باشد نیز قابل دریافت است.
 
رییس اداره مخابرات قصرشیرین با تایید ارسال چنین پیامک هایی و افزایش هزینه مکالمات گفت: مشترکان سیم کارت های اعتباری و دائم همراه اول برای جلوگیری از احتساب پرداخت هزینه رومینگ، تنظیم تلفن همراه خود را بر روی دستی قرار دهند و از انتخاب تنظیم خودکار و اتوماتیک خودداری کنند.
 
'کوروش منصوری' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ارسال پیامک هایی با عنوان خوش آمدگویی بابت ورود به کشور عراق، بر روی گوشی تلفن همراه برخی مشترکان سیم کارت های اعتباری و دائمی، مشترکان باید بلافاصله گوشی های خود را خاموش و دوباره روشن کرده و تنظیمات آن را در حالت دستی قرار دهند در غیر این صورت هزینه استفاده از تلفن آنها با نرخ رومینگ محاسبه خواهد شد.
 
برخی اپراتورهای مخابرات عراق طرف قرارداد با همراه اول و ایرانسل کشورمان نیز پیامک هایی برای برخی از مشترکان اعتباری و دائمی همراه اول و ایرانسل در قصرشیرین به سه زبان کردی، عربی و انگلیسی با عنوان خوش آمدگویی ورود به این کشور ارسال می کنند.
 
اپراتورهای آسیا سل، کورک تلکام و یا سانا تل این پیامک ها را ارسال می کنند که مشکلاتی برای شهروندان قصرشیرین ایجاد می کند و موجب شده که برخی از مشترکان بدون اطلاع متحمل صورتحساب های سنگینی بابت هزینه خدمات رومینگ شوند و یا مبالغ زیادی از شارژهای خطوط اعتباری آنها کسر گردد.
 
منصوری تاکید کرد: مشترکان همراه اول به محض دریافت چنین پیامک هایی باید، در مناطق مرزی قبل از برقراری ارتباط و یا دریافت تماس، تلفن همراه خود را از حالت انتخاب اتوماتیک شبکه خارج کرده و از قابلیت انتخاب دستی استفاده کنند تا مستلزم پرداخت هزینه های اضافی نشوند
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.