سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

December 31, 2012
2:46 دوشنبه، 11ام دیماه 1391
کد خبر: 52418

برگزیدگان پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران معرفی شدند

 

در نخستین نشست گرامی‌داشت پژوهشگران برگزیده پژوهشگاه، اسامی برگزیدگان پژوهشی پژوهشگاه و برگزیدگان مدیریت اطلاعات علم و فناوری معرفی و از آنان تقدیر شد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از "روابط عمومی و بین‌الملل پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران" در نخستین نشست گرامی‌داشت پژوهشگران برگزیده پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران که در دانشگاه تهران برگزار شد، اسامی برگزیدگان پژوهشی پژوهشگاه و برگزیدگان مدیریت اطلاعات علم و فناوری اعلام گردید و از آنها تقدیر به عمل آمد.
 
با توجه به فعالیت‌های پژوهشگاه در دو حوزه مدیریت اطلاعات علم و فناوری و فعالیت‌های پژوهشی در قالب این نشست از برگزیدگان این دو حوزه تجلیل شد.
 
در همین راستا، در بخش مدیریت اطلاعات علم و فناوری، نمایندگان برگزیده سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی(سمات ملی)، طرح غدیر(امانت بین کتابخانه‌ای)، شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی تامین منابع علمی کشور و ثبت پیشنهاده(پروپوزال) و اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی در سامانه ملی پایان‌نامه‌ها مورد تجلیل واقع شدند.
 
در طرح سمات ملی، نمایندگان دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، علوم پزشکی شهید بهشتی و جهاد دانشگاهی و در طرح غدیر نمایندگان دانشگاه‌های صنعتی شریف، تربیت مدرس و دانشگاه تهران به عنوان نمابندگان برگزیده معرفی و تقدیر شدند.
 
هم چنین، نمایندگان دانشگاه‌های تربیت مدرس، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، مالک اشتر تهران، اراک، علوم اقتصادی و خواجه نصیر طوسی به عنوان نمایندگان برگزیده در شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی تامین منابع علمی کشور مورد تجلیل واقع شدند.
 
افزون بر این، از نمایندگان دانشگاه‌های الزهرا(س)، سیستان و بلوچستان، فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، هنر تهران، علوم دریایی چابهار، باقرالعلوم(ع)، اراک، علامه طباطبایی(ره) و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، در بخش ثبت پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سامانه ملی پایان‌نامه‌ها؛ نمایندگان دانشگاه‌های تبریز، تربیت مدرس، بوعلی سینا همدان، صنعتی سهند تبریز، رازی کرمانشاه، زنجان، زابل، پیام نور استان البرز و آزاد اسلامی واحد مرودشت در بخش ثبت پیشنهاده (پروپوزال) دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سامانه ملی پایان‌نامه‌ها به عنوان نمایندگان دانشگاه‌های برگزیده قدردانی به عمل آمد.
 
گفتنی است، دانشگاه‌هایی که در سال های اخیر بیشترین تعداد پایان نامه و پیشنهاده(پروپوزال) را نسبت به تعداد فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی خود در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی ثبت نموده‌اند در سه سطح بزرگ( بیش از 500 پایان نامه)، متوسط(بین 100 تا 500 پایان نامه) و کوچک( کمتر از 100 پایان نامه) برگزیده شدند.
 
در بخش فعالیت‌های پژوهشی نیز دکتر مهدی علیپور حافظی مجری طرح پژوهشی برگزیده «بررسی یکپارچه‌سازی معنایی اطلاعات در کتابخانه‌های دیجیتال و ارائه الگوی پیشنهادی برای کتابخانه‌های دیجیتال ایران»، مهری صدیقی مجری طرح پژوهشی برگزیده «تحلیل روابط و الگوهای میان رشته‌ای در منتخبی از حوزه های اولویت دار علم و فناوری براساس داده‌های پایگاه‌اطلاعاتی ISI »، دکتر سعید اسدی، مجری طرح پژوهشی برگزیده «توزیع جغرافیایی ثروت علمی در ایران» و دکتر زهرا محمودزاده مجری طرح پژوهشی برگزیده «بهبود سیستم بازشناسی اعداد تلفنی با استفاده از پارامترهای اکوستیکی آواهای زبان فارسی»، مهندس عمار جلالی‌منش، عضو هیئت علمی پژوهشگاه با کسب بیشترین امتیاز ترفیع در سال گذشته ، دکتر سیروس علیدوستی نویسنده کتاب برگزیده مبانی اطلافرینی و دکتر مهدی علیپور حافظی نویسنده کتاب برگزیده  کتابخانه‌های دیجیتال: مبادله اطلاعات ، دکتر حسین صامتی، ناظر برگزیده طرح‌های پژوهشی پژوهشگاه، دکتر ابراهیم افشار، داور برگزیده کتاب‌های منتشر شده توسط پژوهشگاه، دکتر احمد شعبانی، دکتر حمید رضا جمالی مهموئی، دکتر محسن نوکاریزی و دکتر محسن شفیعی نیک‌آبادی، داوران برگزیده مقالات نشریه پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، دکتر حمیدرضا جمالی مهموئی، فرشید دانش و دکتر آزاده مهرپویان، مدرس برگزیده کارگاه‌های آموزشی و دکتر مهدی محسنیان‌راد و دکتر غلامعلی منتظر، به عنوان سخنرانان برگزیده سخنرانی‌های علمی پژوهشگاه با عناوین سخنرانی«عصر پس از دهکده جهانی: بازار پیام» و «باز اندیشی در اسناد سیاستی فنّاوری اطلاعات در عرصه ملّی» معرفی شدند.
 
گفتنی است، این مراسم روز سه‌شنبه 5 دی ماه 1391 در دانشگاه تهران برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.