بازی

فناوری اطلاعات

December 31, 2012
18:59 دوشنبه، 11ام دیماه 1391
کد خبر: 52430

کنسول بازی ارزان اویا وارد قلمرو خانگی می شود

ouya_180-11397271.jpg

ouya یک کنسول بازی اندرویدی است که حالا خبرهای خوشی از عرضه آن به گوش می رسد. 1200 نسخه از آن برای توسعه دهندگان ارسال شده و در فروردین ماه عرضه عمومی اش هم آغاز خواهد شد. 

 
به گزارش نارنجی از pcworld جولی اوهرمن مدیر عامل و مؤسس این استارت آپ می گوید: «امروزه تمرکز زیادی بر روی پلتفرم موبایل و وب هست. توسعه بازی برای آنها آسان تر است زیرا تلویزیون ها[ی هوشمند] گران هستند و در عین حال شما باید با چند نفر بازی کنید. من سعی داشتم راهی برای این کار پیدا کنم. هر کسی که بخواهد برای تلویزیون بازی توسعه دهد، ما امکان این کار را برای اش فراهم می کنیم.»
 
بر خلاف سایر کنسول های تلویزیونی، اویا فقط به اندازه یک مشت دست شما است. تا 4 دسته بازی را پشتیبانی می کند، سخت افزار آن عبارت است از: پردازنده تگرا 3، 1 گیگابایت رم، 8 گیگابایت حافظه داخلی، خروجی HDMI با کیفیت 1080p، وای فای 802.11b/g/n، بلوتوث 4، یک پورت یو اس بی 2، پورت اترنت، و اندروید 4.0 (بستنی حصیری). 
 
اویا با نام های بزرگی مشارکت می کند از جمله OnLive که صدها بازی را از بیش از 80 توسعه دهنده به این کنسول خواهد آورد. همچنین با Square Enix که بازی Final Fantasy III را به عنوان بازی افتتاحیه خود ارائه خواهد کرد. Robotoki  هم برنامه ارائه بازی اختصاصی با موضوع زامبی ها و آخر الزمان برای اویا را دارد. 
اویا به زودی روانه بازار می شود که این بدون همراهی مالی 63 هزار نفری که 8.6 میلیون دلار به این استارت آپ کمک کردند میسر نمی شد. قیمت کنسول با یک دسته بازی و هزینه حمل، 109 دلار است و برای دریافت هر دسته بازی اضافه باید 30 دلار دیگر پرداخت شود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.