رگولاتوری

January 2, 2013
2:28 چهارشنبه، 13ام دیماه 1391
کد خبر: 52451

دوعضو هیئت رئیسه مجلس: سرپرستی نیکزاد بر وزارت ارتباطات غیر‌قانونی شد

nikzad2.jpg

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تائید مصوبه مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان مبنی بر ممنوعیت ادغام وازارت خانه‌ها گفت: پس از ابلاغ این قانون به دولت؛ سرپرستی نیکزاد بر وزارت ارتباطات غیر قانونی می شود.

 
حسین سبحانی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تائید مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت ادغام وازارت خانه ها توسط شورای نگهبان، اظهارداشت: پس از آنکه شورای نگهبان تایید مصوبه مجلس را به اداره قوانین مجلس ارسال کند ، مجلس شورای اسلامی نیز قانون جدید را به دولت ابلاغ خواهد کرد و پس از ابلاغ قانون جدید دولت موظف به اجرای آن خواهد بود.
 
وی تاکید کرد:  پس از گذشت مراحل قانونی این مصوبه، سرپرستی نیکزاد بر وزرات ارتباطات نیز غیر قانونی خواهد بود.
 
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت قصد دارد این وزارت خانه را به سازمان تبدیل کند، تصریح کرد: دولت به دنبال الحاق بخش هایی از این وزارت خانه به تشکیلات ریاست جمهوری است که این اقدام هم باید با نظر مجلس صورت گیرد.
 
وی همچنین در مورد استعلام مجلس از شورای نگهبان در مورد تغییرات صورت گرفته در کابینه دولت گفت: تغییرات صورت گرفته در کابینه به اندازه ای نبوده است که نیاز به رای مجدد داشته باشد و نظر به تحقیقی که صورت گرفته تاکنون 7 تا 8 نفر عوض شده اند.
 
به گزارش مهر، بر اساس مصوبه ممنوعیت ادغام وزارت خانه ها که امروز به تایید شورای نگهبان رسید، هر گونه ادغام و انحلال وزارتخانه های موجود و انتزاع و جابه جایی و انحلال موسسات و سازمان ها و واحدهای زیر مجموعه وزارتخانه ها که به موجب قانون، تاسیس آنها تصریح گردیده ، متوقف می گردد .
 
همچنین در تبصره 2 این قانون تاکید شده است: سرپرستی وزارتخانه فاقد وزیر توسط وزیر دیگر ممنوع است. این حکم در مورد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مجری است.
 
از سوی دیگر عضو دیگری از هیئت‌ رئیسه مجلس گفت: بر اساس مصوبه مجلس و تائید شورای نگهبان سرپرستی نیکزاد بر وزارت ارتباطات منتفی است و دولت باید سرپرست و یا وزیری را برای آن تعیین کند.
 
جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی فارس با اشاره به تأیید مصوبه مجلس در ارتباط با ممنوعیت دولت در ادغام وزارتخانه‌ها از سوی شورای نگهبان گفت: بر اساس این مصوبه سرپرستی وزیر راه و شهرسازی بر وزارت ارتباطات منتفی است و دولت باید سرپرست دیگری را برای این وزارتخانه تعیین و یا وزیر آن را برای کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی کند.
 
وی با بیان اینکه شرح وظایف وزارتخانه‌های ادغامی دولت تا کنون به مجلس نیامده ادامه داد: این وزارتخانه‌ها با اجازه مجلس ادغام شده‌اند و فعالیت آنها تا زمانی که مجلس با مصوبه‌ای دیگر مجلس که کار آنان را غیرقانونی اعلام کند به کار خود ادامه می‌دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.