اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 2, 2013
4:34 چهارشنبه، 13ام دیماه 1391
کد خبر: 52464

۱۰نقل قول به یادماندنی دنیای تکنولوژی در سال 2012

 

نارنجی به نقل از venturebeat نوشت: 2012 سالی پر خاطره بود و یکی از خاطره انگیز ترین بخش های این سال، گفته های افراد مهم به شمار می رفت. مدیر عامل ها گرایش های خود را به تصویر کشیدند. زاکربرگ از بزرگترین اشتباه فیسبوک گفت. اریک اشمیت از نقش برنامه نویسان در آزادی جوامع انسانی سخن گفت. قاضی دادگاه اپل-سامسونگ به وکلا کنایه زد. و موارد دیگر. بیایید نگاهی کوتاه به آنها داشته باشیم. 
عکس از دنیای اقتصاد
  تیم کوک: «تمرکز کلید اصلی است. شما فقط می توانید برخی چیزها را عالی انجام دهید و بایستی هر چیز دیگری را کنار بگذارید.» 2012 سال جالبی برای تیم کوک بود. به گفته خودش خیلی از استیو جابز درس گرفته بود و داشت آنها را پس می داد: «اپل فرهنگی از کمال گرایی دارد که بسیار خاص است، و خیلی منحصر به فرد، و من قصد ندارم شاهد آن باشم که تغییر کند یا از دست برود.» 
 
  تورستن هینز: «کمپانی در وضعیت فعلی اش، دارای هیچ مشکلی نیست.» در حالی که ریم به محاق مشکلات فرو می رفت مدیر عامل های آن قبل از آقای هینز قادر به درک عمق مشکلات نبودند. خیلی ها فکر می کردند با آمدن مدیر عامل جدید وضعیت تغییر خواهد کرد ولی گفته های آقای هینز در جولای 2012 نشان داد که مشکل مدیر عامل ها نیستند. شاید او ایرادی در کار کمپانی اش نبیند، ولی برای آینده ریم، بلکبری حکم مرگ یا زندگی را دارد. 
 
قاضی لوسی کُه: «شما می دانید که این شهود به دادگاه فرا خوانده نمی شوند، مگر اینکه کراک زده باشید!» در یک مجاله حقوقی چرند مثل آنچه اپل و سامسونگ راه انداختند، گفته های خانم کُه دادگاه را از یکنواختی در می آورد. مراقب باشید گذرتان به محکمه او نیفتد. 
 
لری الیسون: «من دیگر در مقابل کلمه Cloud مقاومتی نشان نمی دهم.» رئیس یکی از بزرگترین کمپانی های نرم افزار در بخش کسب و کار و شرکت ها، دیگر آتش توپخانه اش را به سمت رایانش ابری نشانه نخواهد رفت. چرا؟ چون: «من از کلمه Cloud خوشم می آید، برند کاریزماتیکی است!» شاید کلود کاریزما نداشته باشد، ولی لری قطعاً دارد. 
 
تونی فِیدل (پدر آیپاد): «کاری که با اسکات فورستال شد، حقش بود!» دیگر لازم نیست بگوییم که نقشه اپل برای هیچ کس -جز کاربران iOS که حالا 3 اپلیکیشن دارند- نقشه گنج نبود ولی سر انجام فرصتی به وجود آورد تا تونی فیدل حق اسکات فورستال از خود راضی و اغلب دمدمی مزاج را کف دستش بگذارد. هر چند آنها مدت ها است که با یکدیگر همکار نیستند ولی پیدا است که فیدل هنوز از فورستال ناراحتی به دل دارد. 
 
اریک اشمیت: «علم کامپیوتر چیزی بیش از نوشتن کد است و کد نویسی هم چیزی بیش از نوشتن برنامه ها است. توسعه دهندگان مهندسان آزادی انسان ها هستند.» رئیس اجرایی هیئت مدیره گوگل، اغلب حرف های مهمی می زند. امسال او در کنگره جهانی موبایل حضور یافته بود؛ جایی که با سوال نارنجی درباره محدودیت سرویس هایش برای کاربران ایرانی روبرو شد و به این خاظر از آنها عذرخواهی کرد. 
 
جی تی وانگ: (درباره ورود مایکروسافت به حوزه ساخت سخت افزار) «دوباره فکر کنید. اثرات منفی بزرگی بر روی اکوسیستم خواهد گذاشت و سایر برند ها هم عکس العمل منفی نشان خواهند داد.» ایسر که یکی از بزرگترین شرکای سخت افزاری مایکروسافت است از زبان مدیر عاملش مخالفت خود با ساخت سرفیس را اعلام کرد که یکی از واکنش های جالب به عرضه سرفیس بود. شاید آقای وانگ آن را دوست نداشته باشد ولی مایکروسافت فعلاً دست از ساختش بر نخواهد داشت. 
 
نیتن میر وُلد (پتنت ترول): «من خواهان شهرت خوب هستم، چون همیشه به یکی از گردهمایی های آشپزها می روم. لعنت به این بخت، دلم می خواست هفته پیش دو تا جایزه جیمز برد ببرم. »آقای میر وُلد اصلاً محبوب نیست و خودش هم این را می داند و چندان مشکلی با آن ندارد. کمپانی او پتنت ها را جمع می کند و بعد هر کسی را که آنها را نقض کند تحت تعقیب قرار می دهد. او یکی از تعقیب کننده های گوگل و اپل است! 
 
مارک زاکربرگ: «بزرگترین اشتباه ما به عنوان یک کمپانی این بود که روی HTML5 سرمایه گذاری کردیم نه روی برنامه های اختصاصی هر پلتفرم.» او جزو مدیر عامل های حراف نیست ولی هر از گاهی که چیزی می گوید، تبدیل به یک روند می شود. او می گوید که ساخت برخی از اپلیکیشن های اولیه فیسبوک با استفاده از HTML5 اشتباه بود زیرا فیسبوک را پر از باگ و کند نشان می دادند. خوشبختانه از آن زمان، فیسبوک کارش را تصحیح کرده. 
 
مگ وایتمن: «تا 5 سال دیگر از الآن، اگر ما یک تلفن هوشمند نداشته باشیم از دایره انتخاب بخش بزرگی از مردم کشورهای مختلف بیرون خواهیم ماند.» آیا HP یک تلفن هوشمند دیگر خواهد ساخت؟ این یکی از جذاب ترین پرسش های موجود است زیرا HP تولید دستگاه های برخوردار از webOS را سال قبل متوقف کرد و اینک، هر چند نزدیک عرضه یک تلفن با برند این کمپانی نیستیم ولی مدیر عامل می گوید که HP نیاز دارد یک تلاش دوباره بکند. 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.