سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 5, 2013
18:55 شنبه، 16ام دیماه 1391
کد خبر: 52519

نرم‌افزار ترک سیگار وارد بازار می‌شود

 

متخصصان سلامت از افراد سیگاری خواستند در سال جدید میلادی به دنبال راه حل برای ترک این عادت باشند که این راستا وزارت بهداشت ایرلند از ابتدای سال جدید میلادی نرم افزاری با نام «من ترک می‌کنم» را وارد بازار می‌کند تا به داوطلبان ترک سیگار این امکان را دهد تا نسبت به ارائه برنامه‌های ترک خود و به اشتراک گذاشتن آن‌ با دیگران اقدام کنند.

مدیر بخش خدمات بهداشت و درمان کشور ایرلند می‌گوید از آنجایی که پیش بینی می‌شود در سال 2013، حدود 5500 نفر در این کشور به واسطه استعمال دخانیات و بیماری‌ های ناشی از آن جان خود را از دست بدهند، بنابراین پیشگیری و پیگیری یک برنامه مشخص ترک بهترین راهکار می‌باشد.

دکتر فنتون هاول، مدیر بهداشت عمومی کشور ایرلند معتقد است کمک به افراد سیگاری در ترک این عادت ضریب موفقیت آنها را افزایش می‌دهد.

وی افزود: سالانه هفت نفر از 10 نفر خواهان ترک سیگار هستند که تنها چهار نفر از آنان اقدام به ترک سیگار می‌کنند که در این راه کمک‌های مراکز خدمات عمومی می‌تواند شانس این افراد را در ترک سیگار به دو برابر افزایش دهد.

بنابر گزارش پرس اسوسیشن، بخش بهداشت و درمان ایرلند از ابتدای سال جدید میلادی نرم افزاری با نام «من ترک می‌کنم» (آی کوئیت) را ارائه می‌کند که به داوطلبان ترک سیگار امکان می‌دهد نسبت به ارائه برنامه‌های ترک خود و به اشتراک گذاشتن آن‌ با دیگران اقدام نماید. این نرم افزار همچنین به افراد امکان دسترسی به کمک‌های موجود و دعوت دوستانشان جهت پشتیبانی از آنها در ترک سیگار می‌دهد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.