تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

January 5, 2013
19:30 شنبه، 16ام دیماه 1391
کد خبر: 52533

سامسونگ امسال نخستین گوشی هوشمند با سیستم‌عامل Tizen را عرضه می‌کند

 

شرکت سامسونگ با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد که تا پایان سال جدید میلادی بیش از یک گوشی هوشمند مجهز به سیستم‌عامل متن‌باز Tizen را روانه بازار می‌کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سیستم‌عامل متن‌باز Tizen که بر پایه لینوکس ساخته شده است و در طراحی و تکمیل آن شرکت‌های اینتل و سامسونگ نیز حضور داشتند. برخی کارشناسان بر این باورند که خرید شرکت تولیدکننده تلفن‌های همراه موتورولا توسط گوگل به این معنی خواهد بود که سامسونگ مجبور به عدم استفاده از سیستم‌عامل اندروید می‌شود و از این رو عرضه نخستین گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل Tizen در سال 2013 میلادی تاییدی بر فرضیه یاد شده است.

سامسونگ با انتشار یک پست الکترونیکی رسمی توضیح داد که قصد دارد سال جاری میلادی گوشی پیشرفته و کاملی مبتنی بر سیستم‌عامل Tizen را برای رقابت با محصولات مشابه موجود در بازار عرضه کند و پس از آن خط تولید این سری از گوشی‌ها را بسط دهد.

روزنامه ژاپنی Yomiuri Shimbun هم چندی پیش نوشت که سامسونگ نخستین گوشی هوشمند خود مبتنی بر Tizen را فوریه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی MWC 2013 به نمایش می‌گذارد و قرار است شرکت مخابراتی NTT DoCoMo ژاپن آن را به بازار عرضه کند.

هنوز خبر دقیقی در مورد قیمت و مشخصات این گوشی هوشمند منتشر نشده است. اما بررسی تاریخچه فعالیت‌های سامسونگ نشان می‌دهد که این شرکت سیستم‌های عامل جدید را با سخت‌افزار قدیمی خود وارد بازار می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.