اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 6, 2013
12:55 یکشنبه، 17ام دیماه 1391
کد خبر: 52548

قراردادهای فروش اینترنت ۳ ماهه شد

 

تنها شوک لفظی وارده به بدنه جامعه از سوی کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کافی بود تا اکثر ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در لاک دفاعی فرو روند و حتی حاضر به فروش سرویس‌های خود که به قولی پای آن مشتری خوابیده نشوند.
 
به گزارش تسنیم،‌ تمامی شرکت‌های PAP که توزیع‌کننده جزیی در کشور به حساب می‌آیند و حجم خام پهنای‌باند وارده به کشور را از شرکت ارتباطات زیرساخت می‌خرند، این روزها در مواجه شدن با دستورالعمل‌هایی که به دنبال افزایش قیمت اینترنت است، دست‌و دل‌شان به فروش سرویس‌های بلند مدت نمی‌رود و دلیل این موضوع نیز مشخص است که در پس آن، ضرر خوابیده و اگر هر کدام از آن‌ها اقدام به فروش کنند مسلما با افزایش احتمالی قیمت‌ها، چاره‌ای جز پایبندی به قرارداد خود ندارند و باید تا انتهای تعهدات پیش روند.
 
بسیاری از شرکت‌های خصوصی هستند که با سر رسید قرارداد سالانه‌شان با یکی از این ارائه‌دهندگان با واکنشی از سوی ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی مواجه شده‌اند که بر مبنای آن تا اطلاع ثانوی می‌توانند تنها سرویس یک، دو و سه ماهه تقاضا کنند و این برای کسانی که به دنبال سرویس بلندمدت و به دنبال آن تخفیفات ویژه هستند، امری غیر عادی است.
 
اما از طرف دیگر تمام ترس PAPها از این است که اگر افزایشی در تعرفه‌ها صورت گیرد تمامی قراردادهای جاری و بلند مدت آن‌ها دچار ضرردهی می‌شود و به گفته یکی از این مدیران ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی اگر چنین رویه‌ای اتفاق بیافتد، هیچ انتظاری نمی‌توان از ارائه‌دهندگان سرویس داشت که کیفیت خود را تضمین کنند.
 
وی معتقد است اگر قرار باشد ملاک شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گیرد مطمئن باید بود که دیگر مشتری‌مداری از ملاک کاری آنان خارج خواهد شد چرا که تا حال حاضر به دلیل حضور شرکتی با بنیه قوی همچون مخابرات، دچار ضررهای بسیاری شده‌اند و برای بقای خود تنها بر روی سرویس‌دهی با کیفیت تمرکز کرده‌اند تا نظر مردم را به خود جلب کنند و حال اگر این ضرردهی بیشتر شود دیگر در توان آن‌ها نیست که این شرایط را تحمل کنند.
 
در مدت زمان حدودا یک ماهه اخیر، بسیاری از فعالان و کارشناسان این حوزه تأکید داشته‌اند که نباید با تصمیم‌گیری‌های واهی و بدون پشتوانه علمی وارد چنین مقوله‌ای شد چرا که تبعات سنگینی را به بار خواهد آورد و میل و رغبت مردم را در استفاده از اینترنت پرسرعت که یکی از ارکان توسعه‌ای به شمار می‌رود، کاهش می‌دهد.
 
با این حساب ضرردهی پنج ماهه شرکت ارتباطات زیرساخت در تأمین پهنای‌باند با نرخ ارز مرجع موجب این شده که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فکری به حال سرویس دهی‌های خود کنند تا در صورت مواجه شدن با قیمت‌های بالای اینترنت، موجب ضرردهی نشوند و این راهی جز حذف قراردادهای بلند مدتی که ممکن است شرکت‌ها را با زیان مواجه سازد، بر جای نگذاشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.