بازی

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 7, 2013
21:16 دوشنبه، 18ام دیماه 1391
کد خبر: 52593

فروش بازیهای رایانه ای هند معادل درآمد نفتی ایران است

 

دبیرکل نظام صنفی رایانه ای و معاون دبیرخانه شورای انفورماتیک کشور گفت: صنعت IT سرمایه گذاری بالقوه ای است که متاسفانه در کشور ما هنوز به خوبی به آن توجه نشده است.
حمیدرضا قمی در گفتگو با مهر با تشریح فعالیتهای نظام صنفی رایانه ای در کشور اظهار داشت: نظام صنفی رایانه ای علاوه بر مشاوره های اصلی که به دولت در حوزه سیاست گذاریها می دهد، در حوزه های مربوط به ICT ، طرح شبنم و نمایشگاه الکامپ نیز فعالیت داشته است.
 
وی با بیان اینکه نظام صنفی رایانه ای به عنوان برقرار کننده ارتباط بین بخش خصوصی و دولت نیز فعالیت می کند، یادآور شد: خوشبختانه نظام صنفی رایانه ای تا کنون فعالیتهای خوبی در حوزه برقراری ارتباط های بین المللی و عضویت در نهادها و اتحادیه های بین المللی و جهانی داشته است.
 
دستگاه های متولی صنعت IT در کشور بسیارند
 
دبیرکل نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به اینکه دستگاه های متولی صنعت IT در کشور بسیار هستند، گفت: متاسفانه در شرح وظایف این دستگاه ها تلاقی وجود دارد و همین امر باعث شده است که تصمیم گیریهای مناسب صورت نگیرد.
 
قمی با بیان اینکه البته نظام صنفی رایانه و شورای انفورماتیک مسائل و مشکلات موجود در این رابطه را پیگیری می کند، یادآور شد: متاسفانه ابزار ما در این رابطه محدود است.
 
وی با تاکید بر اینکه بهره مندی از ظرفیت عظیم IT در تولید سرمایه نیازمند عزم ملی است، افزود: همه دستگاه های ذیربط، مجلس و دولت باید با یک همکاری و تعامل ملی به دنبال استفاده از این ظرفیت باشند.
 
زمینه توسعه فعالیت بخش خصوصی در صنعت IT فراهم شود
 
دبیرکل نظام صنفی رایانه ای کشور با تاکید بر اینکه باید زمینه توسعه فعالیت بخش خصوصی در صنعت IT فراهم شود، اظهار داشت: حمایت بیشتر از بخش خصوصی باید در دستور کار قرار گیرد.
 
قمی با بیان اینکه فروش بازیهای رایانه ای در کشور هند برابر میزان درآمد نفتی ایران در سال 2007 است، تصریح کرد: صنعت IT سرمایه گذاری بالقوه ای است که متاسفانه در کشور ما هنوز به خوبی به آن توجه نشده است.
 
وی با اشاره به اینکه گردش مالی موجود در بخش IT کشور متناسب با ظرفیتها و توانایی های نیروی انسانی نیست، گفت: این صنعت یک صنعت انسان محور است.
 
دبیرکل نظام صنفی رایانه ای کشور با تاکید بر اینکه در کشور ما نیروهای انسانی کارآمدی در این زمینه وجود دارد، عنوان کرد: صنعت IT در ایران نیازمند بهره گیری از نیروهای کارآمد و افزایش تمایل به سرمایه گذاری در این بخش است.
 
دیپلماسی بخش خصوصی در زمینه "آی تی" فعال شود
 
قمی با بیان اینکه بسیاری از کشورها با بهره گیری از این صنعت توانسته اند سرمایه های بسیار خوبی را برای خود فراهم کنند، افزود: ایجاد بسته های حمایتی برای جذب سرمایه گذار در این بخش ضروری است.
 
وی با اشاره به اینکه توسعه این صنعت در کشور ما نیازمند تعاملات بین المللی و جهانی است، اظهار داشت: با توجه به تحریم های موجود بخش دولتی نمی تواند در این زمینه فعالیت خوبی داشته باشد و باید بخش خصوصی به این حوزه ورود پیدا کند.
 
دبیرکل نظام صنفی رایانه ای کشور با تاکید بر اینکه دیپلماسی بخش خصوصی در این زمینه باید فعال شود، گفت: دولت باید از بخش خصوصی برای توسعه این صنعت استفاده کند.
 
قمی در پایان با اشاره به اینکه ظرفیت نیروی انسانی بسیار وسیعی در صنعت IT کشور وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات موجود در این حوزه آموزشهای نا متناسب است.
 
وی یادآور شد: آنچه که در دانشگاه ها تدریس می شود متناسب با نیازهای بازار نیست و باید در این راستا چاره اندیشی شود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.