بازی

فناوری اطلاعات

January 8, 2013
8:48 سه شنبه، 19ام دیماه 1391
کد خبر: 52603

مروری بر دنیای بازی‌های ویدئویی در آپریل 2012

 

در ماه آپریل سال 2012 بود که اولین بار در مورد E3 صحبت شد و اولین قسمت از فصل اول بازی The Walking Dead کاملا بی سر و صدا و جنجال منتشر شد.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ماه آپریل همچنان به بحران بزرگ فروشگاه GAME درگیر بود و شکل گیری دوباره این فروشگاه و همچنین تعویض مدیریت کمی به این اوضاع نابه‌سامان کمک کرد. شرکت‌های ناشر بزرگی چون الکترونیک آرتز و نینتندو دوباره محصولاتشان را در این ماه وارد فروشگاه‌ها کردند و حمایتشان را دوباره اعلام کردند.
 
بحران اقتصادی تنها گریبان‌گیر یه فروشگاه زنجیره‌ای توزیع بازی نبود، بلکه شرکتی به بزرگی سونی که در بخش‌های بسیار زیادی علاوه بر بازی‌های ویدئویی فعالیت دارد دچار مشکلات فراوانی شده بود و بیش از 10 هزار کارمند خود را اخراج کرد. البته رئیس بخش سرگرمی‌های سونی تائید کرد که این تعداد کارمند اخراج شده ارتباطی با بخش بازی‌های ویدئویی سونی نداشته‌اند و این تیم‌ها بدون هیچ تعلیق و دشواری در حال پیگیری فعالیت‌های خود هستند.
 
گرچه سونی در هنگام عرضه کنسول دستی جدیدش یعنی پلی استیشن ویتا آن را کاملا فراموش کرده بود، اما در ماه آپریل، تبلیغات گسترده و سراسری و همچنین وعده و وعید‌های فراوان باعث شد تا مردم متوجه حضور کنسول جدیدی به نام ویتا بشوند که نوزاد جدید خانواده محبوب پلی استیشن است.
 
در این ماه، شرکت‌های کنسول‌دار کم‌کم اخباری از نمایش‌های خود در E3 منتشر کردند اما سعی کردند سورپرایزهای خود را محفوظ نگه دارند. نینتندو پیش از این در مراسم E3 سال گذشته کنسول جدید خود را با نام Wii U معرفی کرده بود و امسال نوبت معرفی بازی‌های بیشتر و نمایش خیره‌کننده عناوین انحصاری‌اش بود. شیگریو میاموتو، پدر بازی‌های رایانه‌ای و خلاق‌ترین بازی‌ساز نینتندو از بازی جدید در سری New Super Mario Bros. خبر داد و همچنین وعده داد که نسخه سوم از بازی تحسین شده و دوست داشتنی Pikmin را در مراسم نمایش خواهد داد.
 
کرایسیس 3 در کمال تعجب در اواسط این ماه معرفی شد و اولین تصاویر و ویدئو از بازی منتشر شد و کرایتک دوباره قول تکان دادن گرافیک بازی‌ها را داد. در ادامه Max Payne 3 همچنان در مرکز توجهات بود و کم‌کم به تاریخ انتشار نزدیک می‌شد. استودیو Remedy، سازندگان دو نسخه ابتدایی سری بازی‌های تحسین شده مکس پین، شماره سوم بازی را فوق العاده خواند و بازی را موفق دانستند. همچنین شرکت Square Enix تاریخ عرضه بازی Sleeping Dogs را ماه آگوست اعلام کرد.
 
در همین حین شایعه شده بود که رئیس استودیو Valve و صاحبین Steam قرار است جلسه‌ای با تیم کوک از شرکت Apple داشته باشند. حتی شایعات به حدی پیش رفت که عده‌ای پیش بینی کردند که این دو شرکت بزرگ قصد دارند که کنسول جدیدی را برای رقابت با نینتندو، مایکروسافت و سونی منتشر کنند. در همین ماه هم نسخه لینوکس استیم نیز منتشر شد.
 
 بازی‌های منتشر شده در ماه آپریل زیاد نبودند اما می‌توان گفت که اولین قسمت از 5 قسمت بازی تحسین شده The Walking Dead در این ماه منتشر شد که بعدها در ماه دسامبر سال 2012 توانست از بسیاری از مجلات و وبسایت‌ها جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کند. علاوه بر آن، پورت کنسولی بازی Witcher 2 نیز در این ماه برای اکس باکس 360 منتشر شد.
 
دومین اتفاق جالب این ماه انتشار اولین ویدئو از بازی تحسین شده DisHonored بود. این عنوان نیز که بعد از مدت‌ها اولین دستپخت استودیو Arkane به حساب می‌آمد، در هنگام عرضه در کمال تعجب میانگین بالای 90 کسب کرد و در کنار بازی The Walking Dead توانست بیشترین جوایز سال را برای خود کند.
 
شایعات نسل بعد بازی‌ها و کنسول‌ها اگرچه فراوان بود اما اکثرا بی پایه و اساس و برمبنای سخنان و پیش بینی‌های سازندگان بازی و حتی گیمرها و شایعه پراکن‌ها بود. اما جدی‌ترین خبر نسل بعد این ماه مربوط به استودیو DICE، سازنده بازی Mirror's Edge بود که اعلام کرد برای نسل بعد خود مشغول استخدام کارمند است.
 
اواخر ماه برای اولین بار از PlayStation All Stars Battle Royale رونمایی شد و راب بولینگ که به تازگی از Infinity Ward بیرون آمده بود استودیو جدید خود با نام Robotoki را تاسیس کرد و از اولین بازی نسل بعد رونمایی کرد.
 
اتفاق جالب دیگر، پیش بینی دقیق و ریزبینانه مدیرعامل شرکت Take Two بود که نگران وضعیت شرکت THQ بود و عقیده داشت که فعالیت‌های این شرکت تا دسامبر سال جاری بیشتر دوام نخواهد داشت که حقیقتا اینچنین شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.