سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 8, 2013
18:58 سه شنبه، 19ام دیماه 1391
کد خبر: 52631

عرضه 20 هزار ابزار فناورانه در CES2013

 

تازه‌ترین دستاوردهای دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات در نمایشگاه سی‌ای‌اس 2013 در لاس‌وگاس آمریکا در معرض نمایش قرار گرفته است.
 
به گزارش فارس به نقل از سی بی اس نیوز، این نمایشگاه که از تاریخ 8 تا 11 ژانویه برگزار می شود، میزبان بیش از سه هزار شرکت و موسسه فناوری است که بیش از بیست هزار محصول را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می دهند.
 
در شرایطی که این نمایشگاه تازه آغاز به کار کرده بحث و گمانه زنی در مورد پرطرفدارترین محصولات فناوری که قرار است در سی ای اس 2013 به نمایش درآید هم آغاز شده بود.
 
از جمله این محصولات می توان به تلویزیون های فوق دقیق با وضوح تصویری استثنایی اشاره کرد که به تلویزیون های Ultra HDTV مشهور شده اند. دقت این تلویزیون ها چهار برابر بیشتر از دقیق ترین و واضح ترین تلویزیون های HD موجود است و تقریبا وضوحی برابر با پرده سینما دارند.
 
البته برای اینکه این وضوح برای چشم بیننده قابل تشخیص باشد باید حداقل از تلویزیون های Ultra HDTV شصت اینچی استفاده کرد. این امر قیمت تمام شده این تلویزیون ها را به شدت افزایش داده و استفاده خانگی از انها در منازل را در آینده نزدیک در هاله ای از ابهام فرو می برد.
 
عرضه تلویزیون های سه بعدی جدید و عرضه تلویزیون های قابل اتصال به اینترنت با امکانات تازه تر از جمله دیگر ویژگی های سی ای اس 2013 است.
 
شگفتی دیگر این نمایشگاه عرضه گوشی های هوشمند بزرگتر با امکاناتی نزدیک به تبلت هاست که باعث شده از عنوان فبلت – ترکیب دو کلمه گوشی و تبلت – برای توصیف انها استفاده شود. ابعاد نمایشگر این گوشی ها حداقل 5 اینچ است و قابلیت های خارق العاده ای دارند.
 
ترکیب لپ تاپ ها با تبلت ها روند نوظهور دیگر نمایشگاه سی ای اس است. عرضه تبلت سرفیس مایکروسافت نمونه ای واضح از این پدیده است که مرزهای سنتی میان تبلت ها و لپ تاپ ها را مخدوش کرده است.
 
اما در این نمایشگاه نباید از چاپگرهای سه بعدی غفلت کرد. نمونه های جدید این چاپگرها که خانگی هستند تهیه مدل های سه بعدی از بسیاری از لوازم و اشیا را ممکن می کنند.
 
رایانه های تعاملی که قادر به درک حرکات انسان و تشخیص درخواست های وی با حرکات دست و صورت هستند نیز از جمله پدیده های هیجان انگیز سی ای اس 2013 هستند. مثلا یکی از رایانه های عرضه شده در این نمایشگاه قادر به تعقیب خط سیر چشمان انسان و جاگذاری موشواره بر همین اساس است. نرم افزار دیگری نیز قرار است در این نمایشگاه عرضه شود که می تواند حرکات دست را از طریق وب کم رایانه تعقیب کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.