امنیت

فناوری اطلاعات

January 8, 2013
19:17 سه شنبه، 19ام دیماه 1391
کد خبر: 52633

اقدامات پلیس برای توقیف سیم کارت انگلیسی شروع شد

 

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی خراسان‌رضوی گفت: اقدامات پلیس برای توقیف سیم کارت انگلیسی شروع شده و توصیه می‌کنیم افراد در تهیه و فروش این سیم‌ کارت‌ها اقدام نکنند زیرا پیگیری قانونی در پی دارد.
 
به گزارش خبرنگار فارس از مشهد محسن عرفانی ظهر امروز در نشست خبری جرایم سایبری اظهار کرد: اقدامات پلیس در زمینه سیم کارت انگلیسی شروع شده و توصیه می‌کنیم افراد در تهیه و فروش این سیم‌ کارت‌ها اقدام نکنند زیرا در آینده سیم کارت انگلیسی توقیف و اقدامات قانونی در پی دارد که زیان آن بر عهده شخص است.
 
رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی خراسان‌رضوی با اشاره به سیم کارت‌های رایتل ادامه داد: سیم کارت رایتل ارسال تصاویر و دیتا را بسیار ساده کرده که این امر ضمن برخورداری از مزیت‌های فراوان بستر بسیاری از آسیب‌ها را نیز فراهم کرده است.
 
عرفانی در ارتباط با مشکلاتی که سیم کارت رایتل در جامعه ایجاد می‌کند، گفت: یکی از مشکلات استفاده از تلفن تصویری از بین رفتن حریم بین زن و مرد است که با استفاده از این وسیله به راحتی می‌توان تصاویر مخاطبان را ضبط و از آنها سوء‌استفاده کرد که تهدید جدی برای امنیت خانواده‌ها به وجود می‌آورد.

وی افزود: همچنان که با آمدن موبایل مشاوران خانواده از تشدید سوء‌ظن همسران نسبت به یکدیگر خبر می‌دهند با سیم کارت رایتل این موضوع به حد انفجار می‌رسد.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی خراسان‌رضوی یادآور شد: کاهش سن ابتلا در دام تجربه‌‌های غیرشرعی از سن 27 سال در اواخر دهه 60 به سنین پایین‌تر از 17 سال در اواخر دهه 70 نشان از ارتباط نزدیک میان گسترش امکانات ارتباطی جدید و ناهنجاری‌های اجتماعی دارد.
عرفانی با اشاره به سایت‌های همسریابی اظهار کرد: سایت‌های همسریابی به هیچ‌ عنوان توصیه نمی‌شود؛ زیرا هویت فرد مورد نظر مشخص نیست و  تاکنون بسیاری از افراد با استفاده از این سایت آسیب جدی دیده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.