سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 9, 2013
18:35 چهارشنبه، 20ام دیماه 1391
کد خبر: 52645

رونمایی تلویزیون‌های فوق باریک و خمیده سامسونگ و ال‌جی

 

تلویزیون‌های فوق باریک و خمیده مجهز به فن‌آوری OLED از سوی شرکت‌های الکترونیکی کره‌ای ال.جی و سامسونگ در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس وگاس رونمایی شدند.
 
فن‌آوری OLED که آینده محصولات الکترونیکی مصرف‌کننده به شمار می‌رود، مصرف انرژی بهینه‌تر داشته و از تصاویری با کنتراست بالاتر نسبت به نمایشگرهای LCD برخوردار است. نمایشگرهای تولید شده با این فن‌آوری به اندازه‌ای باریک هستند که دستگاه‌های قابل حمل آینده می‌توانند قابلیت تا شدن مانند کاغذ را داشته باشند.
 
هر دو شرکت سامسونگ و ال.جی در نمایشگاه سال گذشته محصولات الکترونیکی لاس وگاس، تلویزیون‌های OLED در اندازه 55 اینچ رونمایی کرده بودند و امسال فن‌آوری‌شان را با یک پنل خمیده ارتقاء دادند.
 
پنل خمیده این امکان را می‌دهد که فاصله میان کاربر و صفحه تلویزیون از هر زاویه ‌ای یکسان به نظر برسد.
 
ال جی که اکنون تنها فروشنده این فن‌آوری نسل جدید است، با دریافت سفارش برای تلویزیون‌های OLED پیشتاز است و سامسونگ نیز اعلام کرده که تلویزیون‌های OLED صفحه تخت و خمیده را در نیمه اول امسال به بازار عرضه خواهد کرد.
 
پیش‌بینی می‌شود که تلویزیون‌های OLED به دلیل هزینه‌های بالای تولید، سهم کوچکی از بازار جهانی تلویزیون را تا سه سال آینده داشته باشند. ال جی هم اکنون مدل 55 محصول OLED خود را با قیمت 10 هزار و 300 دلار (11 میلیون وون) به فروش می‌رساند.
 
به گزارش رویترز، پاناسونیک نیز نمونه اولیه یک صفحه نمایش OLED را رونمایی کرده که تنها یک اینچ از محصولات رقیبان کره‌ای این شرکت ژاپنی بزرگتر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.