امنیت

فناوری اطلاعات

January 12, 2013
10:45 شنبه، 23ام دیماه 1391
کد خبر: 52655

انگلیس از نظر حملات سایبری بسیار آسیب پذیر است

 

انگلیس از نظر حملات سایبری بسیار آسیب پذیر است و کار به جایی رسیده که حتی پارلمان این کشور در این زمینه هشدار جدی داده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، اعضای مجلس عوام انگلیس هشدار دادند نیروهای مسلح این کشور به علت حملات مستمر سایبری به شدت در معرض خطر قرار دارند.
 
کمیته منتخب مجلس عوام انگلیس با انتقاد از راهبردهای دولت انگلیس در زمینه سایبری، تاکید کرده است باید سازوکارهای عملیاتی دولت انگلیس در حوزه سایبری به سرعت تجدیدنظر شود. خطر جدی در جنگ‌های آتی برای نظامیان انگلیسی در میدان‌های نبرد نخواهد بود بلکه این خطر ناشی از حملات سایبری از مکانهای نامشخص خواهد بود. این حملات سایبری می تواند از هرجایی در جهان باشد. براساس هشدار مجلس عوام انگلیس، باتوجه به اتکای بیش از اندازه ارتش انگلیس به رایانه‌ها و نبود برنامه کارامد تهیه پشتیبان از اطلاعات ذخیره شده در رایانه‌ها، ممکن است سناریوهایی کابوس وار در آینده برای ارتش انگلیس پیش بیاید.
 
سوکانت چاندان کارشناس انگلیسی در این خصوص گفت:« انگلیس در تلاش است اینگونه وانمود کند که قدرت نظامی ندارد حال آنکه در واقع اینطور نیست. انگلیس می کوشد در سراسر جهان به قدرت نمایی بپردازد و اینگونه جلوه بدهد که قدرت زیادی دارد حال آنکه این ادعایش هیچ پشتیبانی ندارد و قدرت نظامی واقعی ندارد. ارزیابی های داخل ارتش انگلیس نیز اذعان کرده است که این کشور از نظر نظامی، در رده های بسیار ضعیف جهان قرار دارد.»
 
مجلس عوام انگلیس هشدار داده است اگر حمله سایبری به کشور انجام شود، کل کشور و ارتش فلج خواهد شد و کل ناوگان جنگی انگلیس ازجمله ناوهای جنگی و هواپیماهای این کشور کاملا فلج خواهند شد. وزارت دفاع باوجود صرف ششصد و پنجاه میلیون پوند در مدت چهار سال برای برنامه سایبری انگلیس نتوانسته است امنیت کامل را درمقابل حملات سایبری تامین کند و کمیته پارلمانی انگلیس توصیه کرده است باید برای ارتقای امنیت درمقابل این حملات، اقدامات بیشتری انجام بدهد. ویروس‌هایی که برخی کشورها طراحی کنند، شبکه‌های تروریستی و شبکه‌های تبهکاری ازجمله تهدیدهایی هستند که در فضای جنگ سایبری متوجه انگلیس است.
 
گسترش فعالیت گروههای هکرهای بین المللی ازقبیل گروه موسوم به گمنام که برنامه‌های سیاسی را مدنظر دارند، تهدید دیگری در زمینه حملات سایبری علیه انگلیس است. وزارت دفاع انگلیس این هشدارها را جدی گرفته است.
 
اندرو موریسون وزیر دفاع انگلیس گفته است که لندن این مسائل را بسیار جدی می‌گیرد و اقدامات لازم را برای ارتقای ضریب امنیتی کشور در این زمینه انجام می‌دهد و طرح‌های متعددی برای مقابله با حملات سایبری پیشرفته مدنظر دارد اما به علت حفظ امنیت ملی کشور نمی تواند جزییات این برنامه ها را اعلام کند. به هرحال جنگ سایبری، جبهه جنگ‌های بعدی خواهد بود و اگر انگلیس همچنان در این زمینه از کشورهای دیگر عقب بماند، ممکن است در وضعی قرار بگیرد که دیگر نتواند با کشورهای دیگر برابری کند و نتواند با حملات سایبری مقابله کند که از داخل یک اتاق در نقطه ای نامعلوم هدایت شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.