تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

January 12, 2013
21:21 شنبه، 23ام دیماه 1391
کد خبر: 52694

سامسونگ تراشه ۸ هسته‌ای Octa Exynos 5 را معرفی کرد

 

شرکت کره‌ای سامسونگ در نمایشگاه محصولات الکترونیکی ۲۰۱۳ پردازنده ۸ هسته‌ای Octa Exynos 5 خود را معرفی کرد که احتمالا این پردازنده در گوشی هوشمند جدید گلکسی S4 این شرکت به کار خواهد رفت.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، به گفته سامسونگ تراشه Octa Exynos 5 که برای استفاده در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها طراحی شده است، بسیار سریع تر از پردازنده‌های پیشین این شرکت مانند Exynos 4 است و مصرف انرژی بسیار پایین‌تری خواهد داشت.
مصرف کم انرژی Octa Exynos 5 به این دلیل است که این تراشه به ۲ پردازنده چهار هسته‌ای تقسیم شده است که هردو از فناوری پردازنده Big.little جدید ARM بهره می‌برند و به صورت مشترک از تراشه Cortex A7 ARM همراه با یک تراشه چندهسته‌ای Cortex A15 استفاده می‌کنند.
سامسونگ این تراشه را بسیار سریع‌تر از تراشه دو هسته‌ای Exynos 5 که در گوشی نکسوس ۱۰ گوگل مورد استفاده قرار گرفته و این گوشی را به سریع‌ترین گوشی آندرویدی موجود در بازار تبدیل کرده، اعلام کرده است.
سامسونگ مدعی است تراشه جدید سطح جدیدی از پردازش را برای دستگاه‌های همراه به دنبال خواهد داشت.
همچنین سامسونگ مدعی است که پردازنده ۸ هسته‌ای جدید این شرکت مصرف انرژی را نسبت به تراشه‌های Exynos پیشین این شرکت تا ۷۰ درصد کاهش خواهد داد.
هنوز زمان آغاز فروش این تراشه اعلام نشده است اما احتمالا در ساخت نسل جدید گوشی‌های هوشمند گلکسی سامسونگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.