اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

January 13, 2013
16:39 یکشنبه، 24ام دیماه 1391
کد خبر: 52716

نرخ ضمانتنامه‌های بانکی برای ارائه کنندگان خدمات اینترنت به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات رسید

 

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نرخ ضمانت نامه‌های بانکی برای ارائه کنندگان خدمات اینترنت را مصوب کرد.
 
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 151 خود درخواست کاهش مبالغ تضامین بانکی حسن انجام تعهدات دارندگان پروانه عرضه و توزیع خدمات اینترنت (ISDP ) و (ISP ) را با توجه به رشد و توسعه فناوری ها و کاربردهای مبتنی بر وب و متعاقب آن افزایش میزان مصرف پهنای باند اینترنت در کشور و ضرورت استفاده بهینه از منابع و کمک به توسعه سرمایه گذاری در بخش فناوری اطلاعات بررسی کرد.
 
در این جلسه بندهای 2-5 و 2-6 ضوابط دستورالعمل اجرایی صدور پروانه عرضه کنندگان و توزیع کنندگان خدمات اینترنت اصلاح و تصویب شد.
 
براین اساس برای تضمین حسن انجام تعهدات عرضه کنندگان خدمات اینترنت (ISP) ضمانت نامه بانکی که توسط متقاضی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سپرده می شود مبلغ 20 میلیون ریال به ازای پهنای باند تا 2 مگابایت بر ثانیه خواهد بود و به ازای هر 1Mbps مبلغ 5 میلیون ریال اضافه می شود.
 
در همین حال برای تضمین حسن انجام تعهدات توزیع کنندگان خدمات اینترنت (ISDP) ضمانتنامه بانکی که توسط متقاضی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سپرده می شود براساس پهنای باند ورودی به ازای هر 1Mbps پهنای باند تا سقف 50Mbps مبلغ 5 میلیون ریال خواهد بود و برای پهنای باند بیشتر از 50Mbps مبلغ 2 میلیون ریال درنظر گرفته شده است.
 
در این راستا دارندگان پروانه خدمات اینترنت موظفند قبل از هرگونه افزایش پهنای باند، درخواست خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کنند و در صورت تأیید این سازمان، متناسب با پهنای باند درخواستی، ضمانتنامه تسلیمی را افزایش دهند.
 
همچنین شرکتهای دارای پروانه در بیش از یک استان، می توانند یک ضمانتنامه به صورت تجمیعی معادل مجموع مبالغ تضامین مرتبط با پروانه هایی که برای استانهای مختلف دارند، تسلیم کنند.
 
مبلغ ضمانت نامه تسلیمی نیز تا پایان مدت اعتبار پروانه کاهش نخواهد یافت و در صورت ارائه ضمانت نامه تجمیعی و لغو یک یا چند پروانه مشمول ضمانت نامه تجمیعی، چنانچه موجبی برای مطالبه وجه وجود نداشته باشد مبلغ ضمانت نامه مذکور، متناسب با ضمانت نامه پروانه های لغو شده کاهش می یابد.
 
براساس این مصوبه کاهش مبالغ تضامین حسن انجام تعهدات موضوع این مصوبه به مدت دو سال از زمان تصویب خواهد بود و پس از این مدت، رگولاتوری باید گزارشی از عملکرد مصوبه و استفاده از تضامین مذکور را به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه کند.
 
دارندگان پروانه عرضه خدمات اینترنت (ISP) و توزیع خدمات اینترنت (ISDP) می توانند تنها یک بار از تاریخ ابلاغ این مصوبه، برای کاهش ضمانت نامه حسن انجام تعهدات فعلی خود، در انطباق با شرایط این مصوبه اقدام کنند.
 
با توجه به دسترسی آنلاین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نحوه عملکرد شرکت های دارای پروانه ارائه خدمات شبکه های توزیع کنندگان و عرضه کنندگان خدمات اینترنتی و سامانه های صدور صورتحساب آنها برای انجام وظیفه قانونی اعمال نظارت بر کیفیت ارائه خدمات، نظارت دقیق برای اجرای این مصوبه و رعایت حقوق مشتریان صورت می گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.