سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 14, 2013
9:00 دوشنبه، 25ام دیماه 1391
کد خبر: 52720

درآمد اینفوسیس هندی در سه ماهه چهارم ۲۰۱۲ به حدود ۲میلیارد دلار رسید

 

گزارش درآمدی اینفوسیس نشان می‌دهد درآمد این شرکت هندی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲ به رقم 9. 1 میلیارد دلار رسیده است. 
به گزارش وب سایت cio، شرکت اینفوسیس که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های عرضه کننده راهکارهای کسب و کار و یکی از فعالان صنعت برون سپاری در هند است توانسته در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی درآمد خود را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8. 5 درصد افزایش دهد و آن را به 9. 1 میلیارد دلار برساند. یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش درآمد اینفوسیس خرید شرکت لودستون هولدینگ توسط این شرکت اعلام شده است. لودستون یکی از شرکت‌های ارائه دهنده مشاوره‌های مدیریتی مستقر در زوریخ آلمان است که در زمینه نصب و استفاده از راهکارهای کسب و کار شرکت سپ تخصص دارد. بر اساس این گزارش، شرکت اینفوسیس 1. 2 درصد از نرخ رشد خود در این دوره را مرهون خرید شرکت لودستون هولدینگ است. 
علیرغم اینکه درآمد شرکت اینفوسیس در سه ماهه سوم سال گذشته افزایش چشم گیری داشته است، اما سود خالص این شرکت هندی کاهش یافته است. سود خالص اینفوسیس در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ رقمی معادل ۴۵۸ میلیون دلار بوده است، اما این رقم در سه ماهه چهارم ۲۰۱۲ به ۴۳۴ میلیون دلار کاهش یافته است. سرمایه گذاری‌های جدید، هزینه استخدام نیروهای جدید و افزایش ۶ درصدی دستمزد‌ها در هند از جمله دلایل کاهش سود خالص این شرکت اعلام شده است. اینفوسیس در سال گذشته ۹۷۷ نیروی جدید استخدام کرده و نیروی کار خود را به ۱۵۵ هزار و ۶۲۹ نفر افزایش داده است. این شرکت مشتریانی از سراسر جهان دارد و به تازگی نیز توانسته است نفوذ خود در بازارهای نوظهوری مثل برزیل، چین، مکزیک، کره جنوبی و ژاپن را افزایش دهد. با این همه حدود ۸۵ درصد از درآمد این شرکت از بازارهای آمریکای شمالی و اروپا تامین می‌شود. 
بر اساس این گزارش، درآمد شرکت اینفوسیس در بخش خدمات مشاوره‌ای ۸ درصد بیشتر از دوره مشابه سال ۲۰۱۱ بوده است. در این گزارش همچنین پیش‌بینی شده است درآمد این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۲ به رقم 45. 7 میلیارد دلار برسد که این رقم در مقایسه با پیش‌بینی‌های اولیه رشد قابل توجهی دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.