سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 15, 2013
13:28 سه شنبه، 26ام دیماه 1391
کد خبر: 52740

معرفی بهترین گجتها برای مسافرت

 

در عصر فناوری امروز هزاران دستگاه کوچک و بزرگ روزانه مورد استفاده ما قرار می گیرند اما امسال دستگاه‌ها و گجتهایی معرفی شد که می توانند به طور خاص مورد استفاده مسافران قرار بگیرند و تنوع آنها از سیستم نظارت منزل تا ساعتهای گوش به فرمان مریخی گسترده است.

به گزارش مهر، از 20 هزار گجت جدیدی که توسط بیش از 3250 نمایش دهنده امسال معرفی شدند، جدا از تلویزیونهای صفحه تخت بزرگ یا تبلتهای هوشمندی که می توانید مطمئن باشید خودشان دارای هوش هستند، نگاهی به گجتهایی که هنگام مسافرت می تواند برخی از مشکلات ساده اما مهم ما را حل کند خالی از لطف نیست.

نظارت بر خانه

شرکت Y-cam سلوشن امسال یک سیستم امنیتی نظارت بر خانه ارائه کرده است که می توانید هنگام ترک خانه این دستگاه را در خانه قرار داده و با خیال آسوده مسافرت کنید.

وقتی عازم مسافرت هستید، به تعطیلات می روید و یا حتی ساده تر از آن می خواهید منزل را به قصد خرید ترک کنید با استفاده از این گجت می توانید خانه را بدون نگرانی از این که خالی می ماند رها کنید.

این دوربین می تواند کلیپهای کوتاهی از زمانی ضبط کند که افراد نزدیک درب خانه می شوند. کاربر می تواند تمام این وقایع را روی تلفن هوشمند، تبلت، رایانه و یا حتی تلویزیون هوشمند خود بررسی کند و هرگز احساس ترس و وحشت به خود راه ندهد.

این دستگاه با قیمت 199.99 دلار برای پیش خرید به منظور استفاده داخلی و 349.99 دلار به منظور استفاده خارج از خانه به فروش می رسد.

پولاروید iM1836

iM1836 نخستین دوربین اندرویدی جهان است که از لنزهای قابل تعویض برخوردار است. کیفیت عکسهای بهتر در سایه لنزهایی که بزرگنمایی اپتیکال آن 10-30 میلیمتر است و سیستم عامل اندروید آب نبات ژله ای 4.1 با کاربری راحت به دست می آید.

نیازی نیست که دوستانتان منتظر بمانند که از سفر بازگردید و عکسای سفرتان را با آنها به اشتراک بگذارید این برنامه به سادگی امکان آپلود کردن تصاویر را برایتان فراهم می کند. این دوربین از قابلیت اتصال Wi-Fi و بلوتوث برخوردار است.
 
پولاروید iM1836 قرار است امسال  با قیمت 350 تا 400 دلار وارد بازار شود.

گوی سلامتی کوچک

وقتی که در تعطیلات و مسافرت به سر می برید همراه داشتن این گوی سلامتی کوچک می تواند به شما کمک کند که به رژیم و عادات غذایی که برای سالم ماندن یا کاهش وزن برای خود تعیین کرده اید همچنان پایبند بمانید.

این گوی که اندازه آن چون یک دکمه است از قابلیت بلوتوث برخوردار است و فعالیتهای ورزشی فرد را بررسی می کند، می تواند اطلاعات سلامتی را بررسی کرده و آن را در زمان حقیقی به یک برنامه نصب شده روی تلفن هوشمند ارسال کند.

جالبترین کارکرد این دستگاه برای مسافران، دنبال کردن الگوهای خواب است. این برنامه می تواند حرکات خواب را طی شب ضبط کند تا مشخص شود که چه زمانی فرد در هوشیارترین حالت خود قرار دارد.

این دستگاه با برقراری ارتباطهایی میان بی خوابی و مصرف شکر تلاش می کند اهداف سلامتی کاربر خود را تعیین کند.

این گوی سلامتی با قیمت 49.99 دلار برای پیش سفارش آماده است.

تماسهای ارزان قیمت

اگر همواره نگران قبض سنگین تلفن پس از مسافرت هستید دستگاه اسپیر وان می تواند راهکاری برای این نگرانی باشد. این دستگاه تنها به یک باطری سایز AA و یک سیم کارت نیاز دارد تا تماسها را بدون هزینه های نجومی دریافت کند.

دکمه خدمات اضطراری نیز در این دستگاه تعبیه شده است.

دستگاه اسپیر وان با قیمت 99.99 به فروش می رسد.

ساعتهای فرمان صوتی مریخی

این ساعتها چون تلفن عمل می کنند، می توان با آنها تماسهای تلفنی برقرار و دریافت کرد، همچنین آنها از قابلیت ارسال پیام متنی نیز برخوردارند. ساعتهای مریخی جدید مجهز به بلوتوث شده و می تواند سیستم عامل اپل و یا اندروید داشته باشد.

مدل "پاسپورت" این ساعتها برنده جوایز بهترینهای نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک لاس وگاس شد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.