سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 15, 2013
22:43 سه شنبه، 26ام دیماه 1391
کد خبر: 52757

وزیر آموزش و پرورش مدعی شد: مدرسه بدون کامپیوتر نداریم

 

وزیر آموزش و پرورش درباره هوشمندسازی مدارس و اینکه برخی کلاس‌های ششم هنوز کامپیوتر ندارند، افزود: حرکتی را در کشور شروع کردیم و سال گذشته 26 هزار مدرسه را در کشور هوشمند کردیم و بر اساس آخرین گزارش‌ها در سال جاری حدود 7 هزار مدرسه هوشمند شده است.
 
به گزارش فارس وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم همه مدارس را با هم هماهنگ کنیم؛ در یک مدرسه‌ای هوشمندسازی شروع می‌شود و در یک مدرسه‌ای از این وضعیت عبور کرده و همه دانش‌آموزان در کلاس کامپیوتر دارند؛ نمی‌توانیم بگوییم که شما باید متوقف شوید زیرا یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و باید همه مدارس را به سمت هوشمندسازی ببریم.
 
حاجی‌بابایی با بیان اینکه هیچ مدرسه‌ای نداریم که کامپیوتر نداشته باشد، گفت: در حال حاضر در کشور نه تنها کلاس ششم، دبیرستان هم داریم که هوشمندسازی نشده است؛ ما کار را شروع کردیم و کمک همه را می‌خواهد؛ 19 راهکار نیز اعلام کردیم که مدارس می‌توانند از این راهکارها مانند شوراهای آموزش و پرورش در جهت هوشمندسازی استفاده کنند.
 
وی تصریح کرد: ما بین کلاس‌های هوشمندسازی و کلاس‌های فوق برنامه، تأکید بر کلاس‌های هوشمندسازی می‌کنیم و این یک کیفیت بخشی است.
 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در کشور 53 هزار و 622 واحد آموزشی داریم، اظهار داشت: در 33 هزار مدرسه هوشمندسازی را شروع کرده‌ایم البته شرایط امسال باعث شده است که یک مقدار سرعت کمتر شود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.