تلفن همراه

گوشی

January 17, 2013
12:25 پنجشنبه، 28ام دیماه 1391
کد خبر: 52787

نگاهی به One S اچ‌تی‌سی

 

گوشی One S اچ تی سی توانسته با امکاناتی همچون پردازنده دو هسته‌ای و دوربین عکاسی و فیلمبرداری هشت مگاپیکسلی مشتریان بالایی را به خود جلب کند.‌ این گوشی 119/5 گرمی در ابهاد 130/9 در 65 در 7/8 میلیمتری تولید شده و این گوشی کوچک تر و سبک‌تر از اچ تی سی Sensation XE است.
 
بارزترین ویژگی طراحی اچ‌تی‌سی One S صفحه نمایش بزرگ آن با پوشش Gorilla و قاب آلومینیومی پشت گوشی است. حسگر Proximity و نور محیط در حاشیه مشکی بالای صفحه نمایش پنهان شده‌اند و LED کوچک وضعیت نیز زیر خروجی صدای گوشی است. دوربین VGA در طرف راست خروجی صدای گوشی مشاهده می‌شود که سه کلید لمسی خازنی با قابلیت ویبره زیر صفحه نمایش قرار دارد که دارای فواصل کافی است و به خوبی واکنش نشان می‌دهند.
سوکت صوتی 3/5 میلیمتری و کلید پاور و قفل در بالای گوشی قرار دارد که دسترسی به آن آسان است و با این‌حال به طور تصادفی فشار داده نمی‌شود. یک قفل کوچک نیز وجود دارد که در باز کردن اولین قاب پلاستیکی به کاربر کمک می‌کند و ورودی صدای گوشی در پایین اچ تی سی One S می‌باشد. اچ تی سی One S درمقایسه با سایر گوشی‌های آندروید جمع و جورتر است اما یک گوشی کوچک نیست. اثر انگشت در قاب آلومینیومی پشت گوشی باقی نمی‌ماندو این گوشی به راحتی در جیب جا می‌گیرد و به آسانی می‌توان آن را در دست گرفت.
صفحه نمایش 4/3 اینچ این گوشی مانند مدل Sensation XE دارای وضوح 540 × 690 qHD (پیکسل) است، اگرچه از Super AMOLED استفاده می‌کند یعنی ماتریس آن دارای ترتیب PenTile است که تاحدودی از طریق تراکم بالاتر پیکسل (256ppi) جبران می‌شود. پوشش صفحه نمایش، انعکاسی است و روشنایی آن برای غلبه بر این ویژگی در یک روز آفتابی، کافی نیست. اچ تی سی One S دارای آندروید 4.0.3 و منوی Sense 4.0 است که جدیدترین نرم افزار گوگل و اچ تی سی است. اچ تی سی در شخصی کردن منوی سیستم عامل شهرت بسیاری دارد و تلاش کرده است تا تجربه خوبی را برای کاربر فراهم کند. اچ تی سی One S دارای هشت صفحه قفل متفاوت است که از قبل نصب شده‌اند. از منوی Personalize می‌توان به سایر آنها دسترسی پیدا کرد. کاربر می‌تواند گزینه‌های مختلف تفکیک را براساس الفبا، جدیدترین یا قدیمی ترین تنظیم نماید و امکان مرتب کردن آنها به طور دستی وجود ندارد. حالت مشاهده لیست نیز فراهم شده است که از قابلیت مرور طبق الفبا با دو انگشت برخوردار است. آندروید و اچ تی سی One S از انواع پیام‌های متنی شامل SMS، MMS و ایمیل پشتیبانی می‌کنند و شبکه اجتماعی نیز توسط چندین نرم افزار و Widget مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد. می‌توان گوشی را تنظیم کرد تا فقط مکالمات، ایمیل‌های دارای پیوست، ایمیل های خوانده نشده یا دعوتنامه‌ها را نشان دهد. امکان علامتگذاری ایمیل‌ها نیز فراهم شده است و آنها در Tab ایمیل های علامتگذاری شده نشان داده می‌شوند.نرم افزار پخش موسیقی چندین میانبر را ارائه می‌دهد که شامل فهرست موسیقی در گوشی، تشخیص تراک Tuneln Radio، SoundHound یا 7 digital است.
اچ تی سی One S نرم افزار اختصاصی پخش ویدئو ندارد و فایل‌های ویدئو در زیر پوشه «همه ویدئوها» در گالری قابل دسترسی است. منوی پخش ویدئو در این گوشی دارای سوئیچ حالت مشاهده 
(تمام صفحه یا بهترین تناسب) است و می‌توان در ویدئوها جلو وعقب رفت. اچ تی سی One S دارای یک دوربین هشت مگاپیکسلی است که حداکثر وضوح آن 3264 در 2448 پیکسل است و در وضوح 1080P در 30fps فیلمبرداری می‌کند. نور ویدئو و فلاش LED نیز وجود دارد و منوی دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری یکی است. آنها در واقع مانند هم نیستند، بلکه دوربین برای این دو قابلیت، منوی مشترک دارد. صفحه نمایش لمسی خازنی 4/3 اینچ Super AMOLED با وضوح 540 × 690 qHD (پیکسل) و شیشه Gorilla و 16 میلیون رنگ،‌ نسخه 4/0 آندروید 
(Ice Cream Sandwich)، پردازنده Krait دوهسته‌ای 1.5GHZ، پردازنده گرافیک Adreno 225، 16GB، 1GB RAM حافظه داخلی،‌ ارتقای صوتی Beats،‌ دوربین عکاسی و فیلمبرداری هشت مگاپیکسلی با کانون اتوماتیک و فلاش LED، تشخیص چهره، geotagging و عکسبرداری مداوم،‌ قابلیت فیلمبرداری در وضوح 1080P در 30fps و امکان عکس گرفتن در حین فیلمبرداری،‌ Wi-Fi b/g/n و DLNA،‌ GPS با A-GPS و رادیو FM استریو با RDS،‌ از مزایای این گوشی به شمار می‌آید. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.