تلفن همراه

رگولاتور انگلیس به والدین برای کنترل قبض تلفن همراه هوشمند فرزندان هشدار داد!

 

رگولاتور انگلیسی PhonepayPlus در گزارشی به والدین انگلیسی که درمورد نحوه استفاده فرزندان خود از گوشی های هوشمندشان اطلاعی ندارند هشدار داد که ممکن است با قبوض مواجه شوند که صدها و یا هزاران پوند برای آنها هزینه دربر خواهد داشت.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این گزارش برنامه ها و اولویت های این رگولاتور جهت حل این مشکل و کمک به والدین و فرزندانشان برای درک هزینه های بالقوه ای که استفاده از گوشی های هوشمند و دیگر دستگاه های ارتباطی در پی دارد نیز بیان شده اند.
 
برنامه های کاربردی رایگان و رسانه های اجتماعی که از طریق گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند به عنوان دو حوزه دارای خطر در این گزارش به طور برجسته بیان شده اند.
 
طی یک سال شکایت ها به این رگولاتور در مورد نوجوانان و برنامه های کاربردی 300 درصد افزایش داشته است. در این گزارش آمده است که جذابیت برنامه های رایگان برای نوجوانان در میان افراد با سن 11 تا 16 سال موجب شده است که از هر 3 نفر 2 نفر برنامه های رایگان را برای گوشی های خود دانلود کنند. همچنین براساس این گزارش، خطراتی از سوی سرویس های در ظاهر رایگان که دارای مالوار و صورتحساب داخل برنامه هستند به طور خاص برای نوجوانان خطرناک هستند. صورتحساب داخل برنامه ای زمانی رخ می دهد که یک برنامه رایگان زمانی که دانلود می شود هزینه هایی را برای موارد اضافی در پی داشته باشد. مالوارها حاوی کدهایی هستند که بدون اطلاع و اجازه کاربر از گوشی استفاده می کنند. در یک مورد نوجوان 11 ساله ای چندین بازی پرطرفدار مانند Angry Birds، Assassian’s Creed و Cut the Rope را به صورت رایگان از فروشگاه برنامه های آندرویدی دانلود کرده بود. با هر بار باز شدن هریک از این برنامه های جعلی بدون اطلاع کاربر 15 پوند در صورت حساب تلفن همراه وی ثبت می شد.
 
رسانه های اجتماعی نیز که از طریق گوشی های هوشمند و تبلت ها در اختیار کاربران قرار می گیرند نیز حوزه ای هستند که والدین باید نسبت به آن هشیار باشند. سرویس های دارای اضافه ارزش که از طریق رسانه های اجتماعی ترویج می شوند طی سال های اخیر با 57 درصد افزایش در دستیابی کاربران به این سرویس ها از این طریق هیاهوی زیادی ایجاد کرده اند. در گزارش این رگولاتور به مواردی اشاره شده است که افراد و ترویج کنندگان این سرویس ها از اعتماد و سادگی نوجوانان در فضاهای اجتماعی سوء استفاده کرده اند. در یک مورد دختر 14 ساله ای برای پرداخت اعتبارات مجازی در یک بازی فریب خورده بود. در مورد دیگر، نوجوانان بین 12 تا 14 سال در فیسبوک برای به اشتراک گذاری تبلیغ قبوض سوپرمارکت فریب خورده بودند چراکه این تبلیغ ویروسی کاربران را به شرکت در مسابقه با اضافه ارزش هدایت می کرد.
 
PhonepayPlus اقداماتی را در تمام این موارد انجام داده و اعلام کرده است که برای تضمین از بین رفتن این تبلیغات از فیسبوک با این شبکه اجتماعی همکاری می کند.

​​