بازی

فناوری اطلاعات

January 19, 2013
22:26 شنبه، 30ام دیماه 1391
کد خبر: 52837

مروری بر دنیای بازی‌های ویدئویی در جولای 2012

 

پس از کلی بحث و بررسی پیرامون سامانه‌های ابری، بالاخره در ماه جولای سونی شرکت گایکای را به مبلغ 380 میلیون دلار خرید.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ماه جولای دوباره نیم نگاهی به بازی‌های ابری و همچنین MMOها داشت. سونی شرکت گایکای را به مبلغ 380 میلیون دلار خریداری کرد و مایکروسافت وعده داد که در آینده‌ی کنسول‌های خانگی مایکروسافت، بازی‌های ابری هم وجود دارد.
 
بازی The Secret World یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات این ماه برای MMO بازها بود. گرچه این بازی در ابتدا موفق عمل نکرد و در حد بازی‌های بزرگ این سبک ظاهر نشد اما همچنان حرف‌هایی برای گفتن داشت و پیش از انتهای ماه، یک آخر هفته مجانی برای بازی در نظر گرفته شد. بازی MMO جدید از سری جنگ ستارگان نیز که در ابتدای ماه ژانویه توضیحاتی از آن ارائه داده شد، برای پاییز 2012 مجانی اعلام شد.
 
بازی Total War: Rome II معرفی شد و سازنده این عنوان چندان به نسخه‌های کنسولی میل نداشت. در کنار این عنوان،‌ بازی بتلفیلد 4 نیز از سوی الکترونیک آرتز تائید ش، البته به شکلی عجیب. در سامانه آنلاین شرکت الکترونیک آرتز برای خرید بازی‌های دیجیتالی، نمایش داده شد که Medal of Honor جدید محتوی بتای این عنوان خواهد بود و خریداران این عنوان می‌توانند زودتر از دیگران نسخه چهارم بتلفیلد را تجربه کنند.
 
بلافاصله پس از نمایش نامیدکننده بیشتر شرکت‌ها در E3 2012، شایعات پیرامون گیمزکام آلمان گسترش پیدا کرد. اول از همه مشخص شد که باز هم نه خبری از راک‌استار در این نمایشگاه خواهد بود و نه GTA V. اما سونی و یوبی‌سافت از مراسم استقبال کردند و تاریخ کنفرانس و لیست بازی‌های خود را منتشر کردند. نمایشگاه در آگوست برگذار می‌شد و شایعات PS3 Super Slim همه جا بود اما این موضوع که مدل جدید پلی‌آستیشن 3 در نمایشگاه آگوست نشان داده خواهد شد تکذیب شد.
 
اما THQ همچنان درگیر مسائل خود بود و توانست حقوق بازی Devi's Third را به سازنده‌اش یعنی ایتاگاکی بازگرداند. ایتاگاکی پس از این ماجرا گفت که احتمالا این بازی برای فرمت‌ها و وسایل الکترونیکی زیادیی از جمله رایانه‌ها، کنسول‌ها و گوشی‌های هوشمند منتشر خواهد شد.
 
اخبار و تصاویر زیادی از بازی رزیدنت اویل 6 در این ماه منتشر شد و گفته شد که بیش از 250 دقیقه میان پرده برای این بازی طراحی شده است. همچنین بازی‌ اسپلینتر سل: لیست سیاه و Gears of War جدید اعلام شد که برای ماه مارس عرضه خواهند شد. مایکروسافت نیز تائید کرد که در ماه اکتبر ویندوز 8 را منتشر خواهد کرد. شایعات فاینال فانتزی جدید نیز همچنان ادامه داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.