تلفن همراه

گوشی

January 20, 2013
12:30 یکشنبه، 1ام بهمنماه 1391
کد خبر: 52861

سامسونگ در بازار گوشی هوشمند آمریکای شمالی هم می تازد

 

بررسی جدید صورت گرفته از سوی مرکز تحقیقاتی سرویس ChangeWave نشان می دهد که موج حرکت انفجاری سامسونگ را در بالاترین نقطه تمام دورانش در بازار گوشی هوشمند آمریکای شمالی قرار داده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به گفته پائول کارتون، یکی از محقیقن ChangeWave ، تمایل کاربران به خرید گوشی های هوشمند سامسونگ با شروع سال جدید میلادی بسیار شگفت آور بوده است. با توجه به اینکه از عرضه گوشی گلکسی S3 چند ماه می گذرد، اکنون کاهش در فروش آن انتظار می رفت، اما این گوشی همچنان داغ است. همچنین تمایل بسیار زیادی نسبت به گوشی گلکسی نوت 2 مشاهده شده است. گوشی های هوشمند با اندازه بزرگ در سال 2013 این صنعت را در دست می گیرند.
 
بررسی ماه دسامبر از 4061 نفر از کاربران آمریکای شمالی درمورد سیستم عامل های موبایل، یافته های شگفت انگیزی را نشان می دهد. کاربران سیستم عامل ویندوز مایکروسافت میزان رضایت بالاتری را نسبت به کاربران سیستم عامل آندروید اعلام کرده اند که نشانه آشکاری از میزان رضایت بالای ویندوز فون 8 است.
 
یک سال پیش، پیش بینی های ChangeWave درمورد گوشی های هوشمند نشان داد که سامسونگ و اپل سال 2012 دیگر رقبای خود را در بازار کنار خواهند زد. جدیدترین بررسی های ChangeWave نیز نشان می دهد که پیش روی آنها در سال 2013 همچنان ادامه خواهد یافت.
 
نتایج این بررسی نشان می دهد که از هر 2 آمریکایی که قصد خرید یک گوشی هوشمند طی سه ماه آینده را دارد یک نفر آیفون اپل خریداری خواهد کرد. مشتاقان خرید آیفون اپل که 50 درصد از کل شرکت کنندگان در این بررسی را شامل می شود در بررسی انجام شده سه ماهه گذشته و پس از عرضه آیفون 5 اپل 71 درصد بودند.
 
این در حالی است که درصد کسانی که قصد خرید یکی از گوشی های هوشمند سامسونگ را طی سه ماه آینده دارند از 13 درصد سه ماهه گذشته به با افزایش بی سابقه ای به 21 درصد رسیده است.
 
چه چیز موجب افزایش محبوبیت سامسونگ در آمریکای شمالی شده است؟ عامل اصلی را می توان فراگیر شدن مدل های گوشی های سامسونگ باشد که کاربران طی سه ماهه آینده قصد خرید آنها را دارند. گوشی گلکسی S3 با 69 درصد محبوبیت با فاصله زیاد با دیگر مدل ها همچنان محبوبترین مدل است و گلکسی نوت 2 سامسونگ با 23 درصد محبوبیت پس از آن قرار دارد.
 
تقاضای چشمگیر برای خرید گلکسی نوت 2 نشان می دهد که دوران گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ را پیش رو داریم. نکته مهم این است که 27 درصد از خریدان در پاسخ به پرسش اندازه گوشی مورد نظرشان، به خرید گوشی های با صفحه نمایش 5 اینچ و یا بزرگتر تمایل دارند.
 
روشن است که با روند رو به افزایشی از تمایل کاربران تلفن همراه به گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ رو به رو هستیم. بنابراین آیا جهش سامسونگ در فضای گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ نشان دهنده به عنوان تهدیدی برای اپل در رقابتی طولانی مدت با سامسونگ خواهد بود؟
 
پائول کارتون در پاسخ به این سوال این تهدید را غیر محتمل می داند، چراکه در حال حاضر با این سطح از تمایل کاربران به آیفون اپل، این شرکت می تواند به خوبی یک گوشی هوشمند جدید با صفحه نمایش بزرگ تولید کند که در اندازه یک تبلت کوچک باشد و نام آن را iTab گذارد و برای فصل تعطیلات آینده آن را روانه فروشگاه ها کند.
 
نتایج بررسی های ChangeWave همچنین شکاف بالقوه میان سیستم عامل ویندوز فون 8 مایکروسافت و دیگر سیستم های عامل را نشان می دهد. در بررسی های گذشته iOS اپل با 71 درصد میزان رضایت کاربران پیشتاز بی رقیب در این رقابت بود. اما درحال حاضر ویندوز فون 8 با 53 درصد میزان رضایت کاربران شگفتی ساز شده است و بالاتر از سیستم عامل آندروید با 48 درصد میزان رضایت کاربران قرار گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.